Godmorgon bloggvärlden...

Publicerad 2010-09-29 07:51:30 i Allmänt,

engelsson vill tacka..från djupet av sitt hjärta för ert stöd--underbara härliga ni..kramar i massor till er..
Jag har gråtit o rasat o brännt en massa energi på denna människan..det e den typen av person som man har så fördömt svårt att komma åt.. Så nu tänker jag sluta med detta..nu tänker jag trava vidare i mitt liv..hör du det du som sitter o skriver dina mail o ringer dina samtal o tycker du har rätt att blanda dig i engelssons liv..nu går jag vidare bort från dig o ditt inskränkta ensamma liv..vidare långt bort..o du kan sitta här o smygläsa om mitt liv..läsa och gräma dig o försöka förstöra..
För vad kan du göra..inte ett skit egentligen..så hej med dig..nu finns du inte mer..
Sådärja nu återgår vi till trevligare saker..  Vet ni vad..idag kommer sotaren..så kanske engelsson kan elda i öppna spisen ikväll.. Som jag har längtat efter det.. När jag var liten så bodde vi i ett hus som min far byggt själv efter kriget..o där fanns en öppen spis..jag o syskonen satt o myste framför den under kalla vinterkvällar..vi brukade grilla äpplen instuckna i långa pinnar..det smakade vedervärdigt men det var kul.. Sen har ju engelsson bott i fler hus med eldstäder men det har varit braskaminer eller vedspisar..oxå mysigt men en öppen eldstad e något speciellt tycker jag..
Sen ska jag till lillsyrran o fika idag..ja engelsson har blivit med lillasyster på äldre dagar.. En tjej som betyder mycket..ja så mycket att hon faktiskt blivit som en syster.. Den mest genomsnälla människa jag  någonsin träffat..henne kan man lita på i alla väder..det har hon bevisat gång på gång under de sex år vi umgåtts..
Jag tänkte visa er lite bilder som jag tog under en tripp till skogen för en vecka sedan.. O de e faktiskt tagna med min gamla kamera..min trogna vän som legat på hyllan sen jag fick den nya.. Shame on me o bilderna visar att gammal e äldst ändå.. Det var jätteskönt att fota med den för jag behärskar den så mycket bättre än den nya värstingen...
Nu ska engelsson dricka sitt älskade kaffe..vänta på sotaren o sen åka till syrran..ja leva sitt alldeles utmärkta liv;))))


Postat av: Tussan

Publicerad 2010-09-29 09:52:02

Ooo det var så fint skrivet bort med den personen i vårat liv.. Den personen kan ta hand om sitt först och

skita i andras..Tack syrran min för du finns för mig med.. Och du betyder jätte mycke för mig med..Kramar i massor.. Saknar dej saknar dej.. kram

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-09-29 16:53:40

Hej!

Vad skönt att struntta sånna och gå vidare! Härligt med kaffe och go sällskap! Hoppas ni hade det skojigt!

Har en fin onsdagkväll!

Kram Sirpa

Postat av: Cicki

Publicerad 2010-09-29 16:56:56

Det är nog helt korrekt det där du skrev om "inskränkta ensamma liv". Det är nog vad det handlar om. De som måste förstöra har inget annat roligt i sitt liv. Det är egentligen dem det är synd om. Vi andra har ett betydligt rikare liv. Eller som min kloka väninna K (nästan som en storasyster)berättade härom dagen:När hennes pojkar var små och hon var ensamstående mamma och behövde vända på varje slant. Då hade hon pratat med en väninna. En väninnan till henne som hade allt materiellt sett, hade beklagat sig över att livet var så enformigt, torftigt och trist. Då insåg K att hennes liv var rikare för hon hade allt det andra som gjorde livet värt att leva. Livet är vad man gör det till.

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-30 17:58:11

Bort med energitjuvarna!!



Kram vännen ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej