Hej på er....engelsson har landat nu...

Publicerad 2010-09-25 20:31:33 i Allmänt,

i sin nya tillvaro... Som ju egentligen inte e avgjord på något sätt..många turer o stunder av oro lär det bli innan denna resan e över..  Men det känns som om jag mellanlandat på en någorlunda stabil plattform för en stunds återhämtning. Den akuta krisen e över o ett par etapper e avklarade.
Nu kan jag se framåt med liiite mer tillförsikt o något av min tilltro till den svenska tryggheten e återställd..  Jag hoppas oxå att jag kan ge andra hopp o framtidstro..för ni e många som mår dåligt..som förvivlar i händerna på detta nya system..  Såhär tufft o omänskligt får det inte vara..
Sen jag fick beskedet har jag ömsom gråtit ömsom skrattat..jag har bitvis haft svårt att tro att jag verkligen fått ett positivt besked..   Jag försöker oxå sätta mig i vilka regler som gäller för min del framöver men i ärlighetens namn..jag begriper inte så mycket.. Det e rörigt mina  vänner..rörigt o oklart o man hittar inga riktiga svar nånstans.. Men mer än en tredjedel av oss utförsäkrade har åter sökt sig till sjuförsäkringen o de flesta av oss kommer att få pengar..så det finns hopp mina vänner..det finns hopp..här en länk till en artikle jag hittade..
http://www.vk.se/Article.jsp?article=379977
Annars så har engelsson inte just orkat någonting... Vi har mest hållt oss hemmavid..en liten skogsrunda e allt jag klarat av..o idag var vi på bytaredagarna o fyndade lite kläder o leksaker.. Det ee tt väldans bra initiativ sådana dagar tycker engelsson.
Jag har inte ens orkat ta mig runt till er..men jag ska göra det i morgon för att se vad ni sysslar med..nu orkar jag inget mer ..ska nog göra tidig kväll..o försöka sova..e helt slut..


Postat av: Christa

Publicerad 2010-09-25 21:09:56

Gulliga du! Att du inte orkat så mycket på sistone är väl inte så konstigt. Att du inte orkar med att besöka oss förstår vi. MEN DU, du tar det när du hinner. FÖR riktiga blogg vänner finns kvar trots att man inte hörs varje dag!!!KOM ihåg det lova? Stor stor kram på dig

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-09-25 21:29:52

Hej!

Jag skulle inte kunna säga bättre än Christa! Tar den tiden som du behöver, vi ÄR ju här!

Varma kramar från Sirpa

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-26 11:28:04

Och jag, jag bara håller med Christa och Sirpa!

Heltoch fullt!

Vi finns ju här när du har tid och ork,

- för det är det allra viktigaste!



KRAMAR!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej