Hemma hos engelsson....

Publicerad 2010-09-10 15:14:34 i Allmänt,

reportage tänkte jag vi skulle roa oss med idag..  Det har regnat hela natten o större delen av dagen så någon skogstur har inte varit o tänka på..  Så istället så har sambon o engelsson ägnat dagen åt att  torka svamp o göra svampmjöl..något som verkligen kommer att bli härligt att plocka fram i vinter o minnas alla dessa turer i svampskogen...
Vi har lyckats samla ihop en försvarlig mängd torkad svamp som synes..o i frysen finns det förvälld svamp.. engelsson föredrar nog helst att torka den..dels så håller den i evinnerliga tider dels så tycker jag smaken ofta intensifieras av att den torkas..o svampmjölet e verkligen något alla borde ha i kryddskåpet..en gudagåva o ha i grytor o såser..
Sen så har ju engelsson lovat att förevisa sitt signalröda badrumselement.. Ja såhär rött o vitt o  glatt blev då badrummet..en gammal Stringhylla som sambon fyndade på en loppis fick komma upp..en väggficka knåpade engelsson ihop av IKEA-tyger vi haft liggande..
Så börjar vårt retrokök sakta ta form..åtminstone så har vi i  matdelen fått in  de möbler vi fyndat på diverse loppisar..ett gammalt bord med stolar o på väggarna satte vi upp en dubbel stringhylla..o på den en massa härliga favoritsaker   Lite tavlor o sånt fattas ännu på väggarna..o sen så e engelsson i valet o kvalet vad gäller väggarna..ska jag måla om.. ska jag försöka hitta en tidstypisk tapet eller ska jag låta det vara..


Postat av: Ninni

Publicerad 2010-09-10 18:56:05

Mmmm va snyggt..precis min smak!!



Svampmjöl..hur gör man det?? Blir lite avis på all din svamp.

Maken plockade förra söndagen men det räckte bara till att steka upp och njuta av för stunden=)



Du behöver inte måla om det är snyggt som det är...ha en fin helg,kramen

Postat av: Christa

Publicerad 2010-09-10 20:00:28

Hellluuu! Tänkte kika in och önska dig en fin helg. var ett tag sen. Hoppas allt är bra. WOW så mycket svamp ni plockat. Önskar att man hade tid för det. Ha en fin helg kram

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-10 21:39:38

Vet knappt var jag ska börja, det var så mycket jag vill kommentera!

1. Vad är svampmjöl?

2. ÄLSKAR ert kök!!! Älskar!

3. Hur snyggt som helst med rött element!

4. Väggfickan! Vad smart och snyggt!!

5. Herregud vad svamp!



Sv, sidebordet köpte jag på loppis för 300:-, värderat till minst (håll i dig) 15.000:-

Mitt allra bästa fynd med andra ord ;-)

Postat av: ejmis

Publicerad 2010-09-10 22:20:14

Vilken trevlig blogg du har =)

Hittade hit via min vän MormorMu.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-09-11 01:11:00

Jag är också nyfiken på hur man gör svampmjöl? Vi hade tänkt oss en tur i skogen, men så kom regnet:( Men det kommer väl flera tillfällen...



Vilket jätte fint kök! Älskar golvet! Hyllorna var också super fina. Är de loppisfynd eller nyinköpta? Ja, hela köket var underbart och lika så det röda i badrummet.



Ha en fin helg!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-09-11 12:01:46

Hej på dig! Jättehärligt retro hos dig!!! Och vad med svamp! Håller med dig ang. mjölet!

Huset...som i sagorna!

Kramen o ha en bra dag!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej