Måndag morgon o kyligt..

Publicerad 2010-09-06 09:49:21 i Allmänt,

Ja idag så har sommaren tagit ett steg tillbaka känns det som..  Riktigt kyligt o mulet väder vaknade engelsson till idag..  Till råga på allt så håller vattenverket på med underhåll i vårt kvarter så vi har inget vatten under hela dagen idag..så en varm dusch kan jag glömma..
Frågan e väl vad man gör såhär en vattenlös dag..allt blir med ens så underligt o besvärligt.. Tror jag lurar ned mig lillsyrrran ner till byn..det kan vi behöva.. Länge sedan jag strosade i butikerna ..jag har ju bara rännt i skogen ju..
Var det nån mer ön jag som såg dokumentären Euro orphans..det handlade om barn ute i Europa som får växa upp utan sina mammor som arbetar som städerskor här i vårt Sverige..  Jag blev otroligt illa berörd o förbannad.. Detta är inte ok nånstans.. O man börjar ju fundera på vart vårt land e på väg.. Klyftorna mellan svenskarna ökar lavinartat..vi har hamnat där vi var för hundra år sedan känns det som.. Då vissa har allt o gapar efter mer o andra berövas det lilla de trott sig ha rätt till. O nu ska vi nånstans acceptera att barn berövas sina mödrar för att det plötsligt behövs en massa städerskor i privata hem..amen halååå
Nee nu travar jag iväg...ha en bra dag alla..


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-06 10:38:04

Jodå, såg uppdrag granskning (skrev ett inlägg om det också).

Blev oerhört illa till mods!

Har tänkt en hel del på det sedan dess, innan visste jag inte ens om att det förkom!

Naiva jag!

Märkligt nog har jag hört några säga att det är "olika i olika länder", att det är "vanligt" och "nödvändigt"...

Nödvändigt kanske, men inte OK att det ska vara nödvändigt!

Inte ska barn behöva växa upp med frånvarande föräldrar för att de ska få mat och kläder.

Tvingas bo hos mor/farföäldrar, grannar eller helt okända vuxna!

Tvi vale vilken värld vi lever i!



Och nu när man följer valdebatten... vilka I-landsproblem vi har egentligen...



Ha en underbar måndag vännen!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-09-07 06:27:35

Morning! Såg inte programmet men har ju sett o läst om det ändå...sorgligt att det ska behöva vara så!



Men du! Nu har jag läst ikapp massor hos dig! Vad du har varit produktiv sen senast jag kikade in! Och vad med svampar du hittar! I år finns det inte lika mycket här uppe...var ju såå torrt hela sommaren här! Fast lite finns det ju...inom en snar framtid ska även vi ge oss ut o plocka lite...just nu blundar jag när jag hittar dom!

Kramen från ett soligt o varm Hälsingland!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej