O solen skiner igen.....

Publicerad 2010-09-17 09:23:50 i Allmänt,

o tänk vad glad man kan bli av det..  Ja nu e det fina höstvädret som råder igen..underbart . Idag ska sambon o jag dra snabeldraken några varv o plocka lite o sen helghandla..
Igår så var vi en snabbrunda på loppis..det regnade o var tråkväder härhemma men i grannbyn så sken solen nästan hela tiden o det var uppehåll..
Vi fyndade lite..hittade tre Bodaglas av en sort som vi har sen tidigare..riktigt snygga..men vad heter de o vem e formgivaren..  Jag har haft dessa på åttiotalet så jag e rätt säker på att det e Boda..köpte mycket från dem..men kommer inte ihåg namnet på glasen..
O sen två Multipot av Signe Persson Melin...svarta..vi har fyra vita sen tidigare..dessa e jättefina o duka fram dipper o såser o grönsaker i..
O en spilkum i lera..den har en härlig yta..o e helt oglaserad..
Sen några fynd från i lördags..väggtavlan av Marianne Starck o Signe Persson  Melinkannan i serien kvadrat..om det nu e en sådan..
På vägen hem så rastade vi på en liten skogsväg..o där mötte hösten oss.. Här nere så har ju inte löven börjat gulna på allvar än..men där längs vägen stod en bok som var lite före sin tid ..o vittnade om vad som komma skall..
Vacker liten väg var det som slingrade sig bort från oss..
Ja det var en liten lagoma runda igår..en sån som man orkar med..  Idag e det fredag o engelsson funderar på vad i himlens namn man skulle laga för mat idag??  Hoppas på inspiration när vi handlar idag..
Ha en fin fredag alla..kram på er


Postat av: Daniel

Publicerad 2010-09-17 12:15:49

Älskar loppisfynden!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-09-17 13:24:41

Sol!!! Ja, det hade vi en liten stund också, men så plötsligt öppnade sig hela himlen och regnet bara öste ner igen. :(



Gör inte så mycket för idag går jag på sparlåga och nöjer mig med att njuta av dina vackra bilder.



Ha en fin dag. Kramis!

Postat av: Cicki

Publicerad 2010-09-17 16:42:25

Vilka läckra loppisfynd du alltid gör. Har inte hunnit fotat våra loppisfynd från igår än. Men de var mer prosaiska, även om jag köpte en söt liten glasskål som ska få bo ihop med en vas ifrån mitt föräldrarhem.

Postat av: Christa

Publicerad 2010-09-17 18:42:40

Jaha här har man fyndat på loppis och fotat så fint. YES pitää ottaa ja hengittää välillä. Jo tulee hulluksi kun paikat on tällai mutta kait se siittä. Ha en fin helg vännen kram

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-18 16:28:13

Det regnar här i Stockholm idaaaaa.....du har det säkert bättre än jaaaa....det händer inge särskilt jag har det ganska braaa.... :)



Kom inte ihåg artisten men det var någon gammal 80-talsdänga som dök upp i huvudet - Kan det ha varit Carola???

Kul att höra av dig de veckor som blivit månader som jag varit dålig på att uppdatera. Stort tack för din omtanke och pepp. Sugen hälsar att han gärna åker och hälsar på...busar i socklådan och stampar på fallfrukt i ett försök att göra egen äppelmos. Tjatar han mycket mer skickar jag honom med DHL!!



Ha en underbar helg goa fina du.



KRAMAR!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej