Solen skiner idag igen...

Publicerad 2010-09-01 09:40:52 i Allmänt,

men nästa vecka kommer höstrusket om man ska tro dysterkvistarna..men se det gör inte engelsson..inte ett dugg tror hon på det.. Nee hösten kan fortsätta såhär mild o vacker..minst en månad till..  Idag lär det tuffa på i sakta mak här hemma..vilodag e utfärdad o nu gäller det o hålla sig i skinnet o lyssna på kroppens varningssystem
En balja kaffe har jag hunnit få i mig o en macka..nu tror jag att jag styr kosan mot balkongen o siter där o tar en påtår..  sen kanske jag ska fota av mina senaste loppisfynd o stoppa in här på bloggen.,,,
Denna illröda illbatting till svamp e jag nyfiken på..nån som vet..
O vad e detta..liknar en kantarell men vit


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-01 18:40:12

En albinokantarell?

Och den röda har en yta som nästan påminner om textil! Häftigt!

Klart den återstår många fina höstdagar, vi har ju Brittsommar också!



Ha en fin kväll//Kram

Postat av: Boman

Publicerad 2010-09-04 16:37:09

Lägg ut bilderna på http://www.svampguiden.com/information.asp så får du bra svar.

Visst finns det helt vita kantareller men den där ser ut att ha skivor= inte en kantarell. Möjligen en vit vaxskivling.

Den röda har jag sett men vad den heter... en spindling av något slag. Vacker men inte ätlig, mer än en gång. Som alla annan giftig svamp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej