Det borde man ju ha kunnat räkna ut---

Publicerad 2011-04-30 21:01:01 i Allmänt,

att man inte kan släppa in engelsson på torget när det e blomsterförsäljning...hrrrmmm..  Vi for på loppis till karlshamn idag...magert resultat blev det där..vi hittade i stort sett ingenting..  Men sen låg ju torget alldeles intill o det bara blev så att engelssons fötter som automatisk styrde mot blomsterförsäljningen..o jag fyndade o fyndade..o fyndade lite till..det blev apelsinstimjan o chokkeladmynta o ananasmynta o tovsippa o Gojibärbuske o en ny vindruvesort o lite till som jag helt förträngt just nu..men att det var mycket lär jag bli varse i morgon när allt ska i jorden...
Ja så i morgon har engelsson o göra..men det e kärt besvär..
Sen har vi varit vid havet en runda i dag..ute på underbara Boön utanför Karlshamn.. Det e en härligt rogivande plats  med mjukslipade klipphällar..  Där fiskade käre sambon medan engelsson premiärdoppade fossingarna i havet o bara njöt av solen o vinden o lugnet..
Spännande mönster fanns överallt..o engelsson tassade barfota runt på klipphällarna o fotograferade
Ute på redden låg ett fartyg för ankar..en martall kröp längs klippan o en liten pytteräka hade blivit uppspolad på land..o sambon han bara fiskade
Detta var lite hjärtnupande faktiskt..en maskros växte i en klippskreva..helt nedvissnad hade den ändå blommat...en sista kraftansträngning
I kväll sitter engelsson o summerar dagen o sista tiden...jag har nu i sju dagar ätit enligt   LCHF-metoden..lite modifierad..jag kan bara inte äta så stora portioner eller så mycket fett som rekommenderas....men däremot har jag helt plockat bort alla kolhydrater..o ja det funkar..jag mår bra o har tappat ytterligare fyra kilon.. Så nu får vi se hur länge det funkar..
Ne  nu tar jag kväll..trött o lite seg i kroppen..ha det bra alla fina..kram


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-05-01 09:35:46

Härliga bilder, visar verkligen att vi bor i ett

lååång land!

Även om det är ovanligt tidigt för årstiden även

här uppe, är det inte läge för att t ex gå

barfota..



Vad duktig du är som håller dieten!

Jag äter min kålsoppa jag, men håller mig inte

strikt till den, det har iallafall inneburit att

mit sockersug är spårlöst borta!!

Det, och mina dagliga låånga promenader borde väl

synas på vågen till slut?!

Onsdag är den dag jag brukar ställa mig på vågen..



Önskar dig en härlig 1:a maj!!

Postat av: Christa

Publicerad 2011-05-01 10:27:34

Halloj! Hoppas Valborg varit bra. Underbara bilder som vanligt. Har du fortfarande problem med att kommentera inne hos mig? Njut av söndagen kram

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-05-01 15:17:01

Vilka fina bilder! Havet är det något speciellt med, synd bara att vi har så pass långt dit.

Till oss nådde regnet fram igår kväll, men det är ju inte helt ovanligt en Valborg ;) Även idag har det kommit några skurar, men det behöver nog moder natur efter några veckor med solsken.



Du är duktig du, med din kost. Önskar jag kunde komma igång med någon bra diet som kanske kunde få min oroliga mage lugn? Om jag sen skulle tappa några kilon så skulle jag gärna låta dem ligga kvar. Ska nog kontakta min läkare och kanske kan man få en tid hos dietisten för att få hjälp att hitta rätt i dietdjungeln?



Ha det så gott vännen och lycka till med de nya små plantorna. Är rätt säker på att de kommer att trivas och må väl i engelssons trädgård.

Kramisar i massor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej