En snabb runda till skogs...

Publicerad 2011-08-30 19:42:44 i Allmänt,

smet engelsson o sambon ut på.. O vi hade en attans tur som hanna mellan regnskurarna.. Blött o klafsigt var det i skogen..men väldigt väldigt vackert o rogivande...
Precis exakt vad engelsson behövde idag..  En påfyllning av lugn o harmoni o massvis med skogslugft..  Jag hade nya kameran med mig o testade mig fram..  Det e ju helt annorlunda mot vad jag e van vid..en himskans massa mer knappar o finesser..  Men så kul..
Nu har jag ju inte något macroobjektiv till den nya ännu.. Så jag måste backa undan från motiven  det känns underligt.. Ett helt nytt tänkande o det lär nog ta tid o lära sig.
.
.
.
Vi körde en bit från byn o parkerade vid en liten skogsväg som vi brukar hitta lite trattisar vid.. O himmel vad svamp det fanns..en massa massa trattisar..precis överallt..engelsson har aldrig stt på maken tidigare..vi visste inte var vi skulle ställa fötterna så vi inte trampade ner svamparna..
Vi plockade o plockade o var tvungna o lämna massor kvar för det började mörkna o regnet hotade på allvar..
Ja..så nu har engelsson o roa sig med ikväll..allt detta ska rensas o sen torkas..
Så nu hinner jag inte sitta här inte..kram på er


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-08-30 22:23:03

Vad härligt med så mycket svamp. Jag vet inte om jag ska plocka något i år. Jag har så mycket kvar både i frys och som torkat att det känns rätt onödigt. Samtidigt vet man ju inte hur nästa år blir.



Jag har även rätt mycket beställningar som jag vill prioritera. Vi får se hur det blir med svampplockningen. Vanliga gula kantareller kan jag tänka mig mer av.

Postat av: strömma

Publicerad 2011-08-31 00:03:26

Vilka fina foton. Gott med svamp. Jag har aldrig vågat plocka det, kan så dåligt med svampsorter och skulle nog förgifta oss alla :-).



Hoppas ni kryar på er. Jag vet hur det är när skolorna börjar och alla baciller som landar då. Jag har alltid blivit jättedålig när skolorna börjat. Men sen jag började dricka Aloe Vera så har jag klarat mig och det är en nåt utan dess like. Jag har urdåligt immunförsvar annars.



Hoppas ungspannkakan ska smaka. Jag kommer nog inte att göra nån annan än den här. Den var så saftig och god och keson smakar ju inget, om guben din är tveksam.



Får jag lägga in dig hos mig, så jag hittar dig annars?



strömma

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-31 16:18:50

Har inte blivit någon svampskog för min del. Dels så satte ju ryggskottet stopp för sådana aktiviteter men även detta ständiga regnande. Jag får sån värk i fingrar och tår när jag är ute i ruggväder.



Gissar att du har rätt kul med din nya kamera och fina bilder bjuder ju på som vanligt. :) Kan nästa känna doften från den våta mossan och alla svamparna i den välfyllda krogen.



Kramis!



Postat av: Gardenhouse

Publicerad 2011-08-31 18:38:53

En sån härlig tur i skogen och vilka fynd!

Vackra bilder bjuds här också, underbart ögon godis...

Ha en fin kväll,

kram Sussi

Postat av: strömma

Publicerad 2011-08-31 19:05:38

Tack. Nu ligger du i min blogglista :-).



Vilken galen granne du hade. Jag har ju läst massor om hur det krigas i tvättstugorna runt i landet. Själv har jag haft egen utrustning i badrummet i många år och varit förskonad från eländet.



Ja, jag kan varmt rekommendera att dricka Ale Veran.



Lägger in min länk här, där du kan kika in på min hemsida. Om du vill så kan du klicka där för att få lösen att komma in där och läsa om produkterna med priser. Jag skickar även fraktfritt.



http://www.myaloevera.se/460000640223/hem



kram

Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej