engelsson e seg idag..

Publicerad 2011-08-08 12:30:08 i Allmänt,

Fast solen skiner ju förstås febrilt ute o försöker muntra upp engelsson..lockar o drar.. Så egentligen borde man väl masa sig ut i sensommaren o njuta av dagen.. Om man bara inte vore så trött o slö..  Det har varit en intensiv helg med en massa som  hänt..bara roliga saker dock... Fast även roligheter har sitt pris..med ökad värk o trötthet..  Det e tyvärr så..allt måste göras i sakta mak o lagoma doser....annars så får man betala surt efteråt..
Nu var vi iväg i Skåne en hel dag..gick på loppis o auktion o åt gott på restaurang...   engelsson fyndade lite fina saker...  Lite mer tallrikar till käre sambons favoritservis Arctica från Arabia....den använder vi som vardagsporslin här hemma..
Sen fann jag denna...
En glaskanna i rödaste rött..så otroligt vacker o faktiskt rätt stor.. Här har jag fyllt den med nyplockade rönnbär som ska bli gele så fort engelsson piggnar till lite i huvud o kropp..
Sådana här fina saker det e engelssons vardagslyx det..jag mår bra av vackra bruksting..Fina vaser i vitrinskåp e väl helt ok..men en kanna i rubinrött glas att hälla upp morgonjuicen i..det ger ett välbefinnande av en helt annan kaliber än dessa finsaker som bara står till prydnad..
Vilket påminner mig om denna bild jag tog av vårt diskställ som väl demonstrerar detta..  Så här ser det ut en vanlig vardag..fyllt med idel vackra saker som snurrar i omlopp här i våran dagliga lunk..
En gustavsbergskanna högst upp..  Arctica tallrikar o Bimbo från Rörstrand..Opal från U E...
Längst ner muggar från Arabia o Gabriel o Stig Lindbergs Fallande Löv.... Verna vinglas från Ittala.. en engelsk  retromugg... Aino Aaltos äppelgröna dricksglas längst bort o längst fram Riihimäkis koglas..
Man kan ha trevliga saker runt sig för en billig slant om man letar på loppisar..
Nå..om man skulle masa sig ut en runda då...  Ha en bra dag alla fina..var rädda om er o de era..kram från engelsson


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-08 17:40:35

Den röda glaskannan var ju jätte fin. Har inte blivit så mycket loppisar för våran del i år, tyvärr. Jag som hoppades hitta ett bättre beganat vardagsrumsbord att måla om. Mitt nuvarande är ett billigt IKEA bord som är allt annat än stabilt längre. :(



Inte kul med värk och trötthet. Än så länge så klagar jag inte, men det kommer... Jag känner att det är pågång, tyvärr.



Om du unnar dig en segdag idag, så kanske du har lite mer energi imorgon istället? Antar att helgens trevligheter var värt priset av en eller ett par sega dagar?



Må gott & kramisar i mängder... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej