engelsson funderar på detta med namn...

Publicerad 2011-08-25 18:58:44 i Allmänt,

Ja så här inför brölloppet kommer ju tanken på vilket efternamn sambon o jag ska välja

 

Silverpanda

Solstrid

Sadelstierna

Gyllenstorm

Humleving

Hösthagen

Falkuggla

Glittertass

Midfrost

Vinstråle, Plunteman, Sidenhjärta

Abogabalmossa, Rosenfall, Midnattssol och Eaglecrest

Ja underligt nog har folk valt namnet här ovan som efternamn..  Höh..Gyllenstorm Sadelstierna..lite finikanten varning kan ju engelsson tycka.. Nu får ju folk naturligtvis heta vad katten de vill inom patentverkets mer o mer generösa gränser..  O har folk inte fantasi till o toka till det på egen hand så finns det nu hjälp o få..o hör o häpna ..från självaste Patent- och registreringsverket som skapat en namngenerator på sin hemsida. Här kan man välja begynnelsebokstav eller för-och efterled, så hittar generatorn ett ledigt och lämpligt namn. ..de har blivit väldans tjänstvilliga anser engelsson..som minns vilka problem man kunde få med dem för inte allt för många år sedan om man ens vågade föreslå nåt aninges underligt i namnväg..
Nå här ett axplock av roliga namn som man kan få fram med den där generatorn tydligen.. 

Adememosse

Davevu

Eststråle

Freddulv

Inbris

Markeltun

Pålekvist

Ågörn

Äääähh..nääää tar nog tillbaka mitt flicknamn tror jag o lägger till sambons efterrnamn..  Känner mig inte modig nog o använde den däringa generatorn..kan bli vad som helst känner jag..

 

Hehej förresten..nu släpper vi de konstiga namnen..  Idag har engelsson varit väldans social minst halva dagen..så till den milda grad social att jag vid hemkomsten totalhavererade i sängen o sov nån timme.. Det e ju så med engelsson att jag tål inte för mycket intryck..hela systemet blir överlastat o jag blir tvärtrött.. Så nu e ju prognosen inte vidare bra för en vettig nattsömn inte..men men..det får gå..

 

Igår var jag hos diabetessköterskan o blev instoppad i EKG-maskineriet o vikt o blodprov o allt möjligt togs..  Vikten står helt stilla..så den behöver jag arbeta med..ut o röra på mig helt enkelt.. Hoppas det blir finväder till helgen så jag kommer igång..

Jag e ändå väldigt  tacksam att jag håller vikten..då äter jag ändå rätt vettigt med andra ord..om jag trots orörligheten inte gått upp ett enda hekto..

bathroom scales

Nu stundar kvällen...o lite teve kanske..ha det bra..kram

 



Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-26 00:59:32

Inte visste jag att du gick i giftastankar... Och när ska detta gå av stapeln då? Ja, jag passar väl på att gratulera så här i förväg. Grattis Grattis!!!



Här nöjer vi oss med att göra en smärre stavnings ändring på vårat efternamn. Ända sedan min pappa var pojk, så har släkten stavat på ett vis, men gamla farfar som gjorde ändringen glömde att registrera det. Har aldrig varit något större problem tidigare, men nu när allt sköts efter skattemyndighetens folkbokföring, så kan man ju inte ens genomföra en bestälning över nätet om inte stavningen stämmer med vad som är registerar hos folkbokföringen. Tjejerna är jätte trötta på att få alla sina papper mm i skolan med vad vi anser vara en felstavning av vårat namn. Men sånt tar tydligen tid, för vi har ännu inte fått det bekräftat.



Den där vikten är väl ett evigt bekymmer, men det är ju bättre att stå still än att det pekar upp åt. Trots att vi har ändrat om i kosten här hemma, så känns byxorna forfarande lika trånga. :(



Nää, usch vad klockan blivit mycket, långt över sovdags, så nu säger jag natti natti till dig, vännen. Kramar om försiktigt, vill ju inte väcka dig. ;)

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-08-26 01:26:11

Humleving lät vackert. Jag har haft "förmånen" att ständigt ha ganska ovanliga efternamn. Det låter som om jag haft många. Hittills är jag uppe i tre. Föddes med ett, som var min pappas och min biofarfars efternamn. När jag var i åttaårs-åldern adopterade vår styvfarfar pappa så då bytte vi efternamn. Jag bytte namn igen när jag gifte mig. Det efternamnet låter vanligt men är ovanligt. Skulle jag och sambon gifta oss så blir namnet ännu ovanligare. Det är bara en liten släkt som bär det namnet, ett gårdsnamn som härstammar från Norge. Jag är rätt sugen på det namnbyten, om man så säger. Fast inte för namnets skull....:-)

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2011-08-28 10:38:08

Jasså så ni ska gifta er?!?!

Åh, vad roligt!

:D

Glittertass lät..eh..suspekt.

Hummelhonung kanske ni kan heta?

Efter en bok av Torgny Lindgren. (var det väl?)



Ha det gott!

Kram

//Ännelaij Blådunstergullletös

Kommentera inlägget här
Publiceras ej