Gomorron bloggvärlden..solen skiner både..

Publicerad 2011-08-04 09:29:01 i Allmänt,

inomhus o utomhus i engelssons tillvaro..  Jag mår bra just nu..o må det få fortsätta så..  Jag har haft en mental akrobatik o balansgång som pågått sen semesterresan..  En massa konstiga saker har hänt o skett runt mig,,inte inom familjen men bland de närmaste vännerna.. När en grupp individer umgås där flera mår dåligt av skilda orsaker kan det bli väldigt rörigt o invecklat känslomässigt.. O hamna i mitten av en sån virvelvind av känslor kräver sin man eller kvinna då..i engelssons fall..  Men står man kvar o hävdar sin rätt att slippa ta ställning o parti så går man stark ur händelsen..  O man lär sig massor..på gott o ont..
Men nu mulnade det på här..trist o grått..regnet hänger i luften o engelsson som ville ut o plocka svamp.. Vi får se vad dagen har att erbjuda..  Må er dag bli bra..varm kram på er...


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-04 13:33:45

Hej, vännen! Så sent som igår kväll sneglade jag i min blogglista och undrade när det skulle komma något nytt inlägg från ditt håll? Lite telepati kanske?



Usch vad tråkigt det är när man ofrivilligt blir indragen i en massa onödigt tjafs. Satt med en ledsen dotter i går kväll, för att en tjej i gänget skapat sig en egen bild av något hon inte ens är delaktig i, medans de 2 det berör, min dotter och en till, inte har något otalt med varandra. När min dotter konfronterade tjejen som drog igång allt, så svarar hon inte. Nu är detta visserligen tonårs tjejer, men tyvärr är det allt för många oavsett ålder som har svårt att inte snacka om sånt som de igentligen inte vet något om eller ens har med saken att göra. Skönt att du känner att du klarat dig ur det hela med hedern i behåll.



Ännu skönare att höra att du mår så pass bra. :) Redan nu bävar jag för när höstvindaran börjar ta över och fukten och kylan tar sig in i min kropp. Vi får hoppas på att din kostomläggning och min träning givit resultat, så det inte blir allt för illa under vinter halvåret.



Kramis på dig!

Postat av: tant Hannele på Hisingen

Publicerad 2011-08-07 13:14:32

vilken fin bild

Kommentera inlägget här
Publiceras ej