Godagens..måndag igen..

Publicerad 2011-12-12 11:54:27 i Allmänt,

o nu raskar det undan snabbt till jul..  Inte så väldans många dagar kvar..o ännu har inte julhetsen slagit klorna i engelsson..  Tvärtom..jag njuter i fulla drag av att bara göra det jag tycker e roligt ..  Vi bakar lite o pysslar o pyntar när andan faller på o struntar helt i alla måsten..
.
.
I lördags så vaknade vi tidigt maken o jag..ungarna sov så gott medan vi tassade runt o fixade frukost
Så här mysigt hade vi det i köket..mörkt ute ännu.. I vasen från Riihimäen Lasi röda rosor från maken som han kom hem med i fredags..jag har den bästa mannen i hela världen..
.
.
.
När vi fått i oss frukosten så blåste det upp o snön började yra runt..Ett tag funderade jag på om vi skulle våga oss iväg..men e man gift med en norrlänning så behöver man inte oroa sig så mycket för väglaget..
Fast..nog vart det ruskväder så det förslog längs vägen...
.
.
Vi stannade till vid Rönnebodaån som vanligt
O det snöade en himla massa..lappvantar som man säger i norr om sådana här stora snöflingor..
Väl i Osby så hämtade vi upp gode vännen o sen så for vi runt hela byn o avverkade en himskans massa affärer..  En fikapaus hann vi med på det anrika gamla fiket..med originalinredning från 50-talet..o med fabulösa wienerbröd..
En massa gott..
.
.
Vi avverkade några loppisar oxå..o gjorde fynd..bilder på det en annan gång..
Vädigt nöjda men trötta så åkte vi hem vid niotiden på kvällen.. tack Lasse för ännu en fantastisk dag i Osby..
.
Nu ska engelsson samla ihop sig o åka o handla..jag hoppas ni alla har en fin dag..kram


Postat av: webbsmurfen

Publicerad 2011-12-12 19:02:31

Ja lappvantar ja! Det uttrycket har jag faktiskt bara hört en gång innan. Ja det snöade häromdagen, men vilka stora snöflingor det var sedan!!! Wow, är det samerna som har ca100 olika namn för just snö?



I alla fall åter till ärendet. Vi var i Osby för några månader sedan och besökte BRIO-Leksaksmuseum. Jag berättade för tantan om att det skulle finnas ett fint konditori någonstans, då jag hade läst om det på din blogg. men vi hittade inte det. Så frågan är vart hittar man det där konditoriet? Det skulle vara fint att veta tills nästa gång vi är där uppe i krokarna

Postat av: Tussan

Publicerad 2011-12-12 20:42:20

Vilka härliga bilder syrran och vad fint du skriver ha en bra kväll.. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej