Godmorgon bloggvärlden..

Publicerad 2011-12-16 10:01:42 i Allmänt,

engelsson har haft sovmorgon..jag har varit genomförkyld o miserabel ett par dagar så jag kände att jag behövde sova ut.. Visst e det typiskt att allt sånt drabbar en precis innan jul..så e det vartendaste år..slår aldrig fel..  Men nu börjar jag se klarare på tillvaron..trycket i bihålorna har släppt o man kan andas mer normalt..
.
.
Idag ska jag o sambon fixa med det sista innan fjärde advent..  Lite städning o pynt kvar..o sen ska två hela kycklingar sakta stekas i ugnen..  De har legat i marinad i kylen över natten och nu ska jag fylla dem med vitlök o persilja o mer kryddor.. De hade färsk kyckling på Willys för 15 spänn kilot..kanonpris ju.. Sen såg jag för en massa år sedan ett program med Jamie Oliver..där han lagade till fläsklägg i ugnen..han marinerade det o stekte det i timmavis o sen hade han på nån glace o lät det vara i ugnen tills det liksom glaserats ... O det såg så förbaskat gott ut..så när de nu hade rimmade fläsklägg på Netto till det facila priset av 20 riksdaler kilot..ja då stoppade engelsson raskt ner två maffiga sådana i vagnen..O dessa ligger nu marinerade i kylen o inväntar lördagen då de ska in i ugnen de oxå..så får vi se..
.
.
Nu ska jag kicka igång dagen..o jag börjar med o fota mina senaste loppisfynd..så kan jag göra ett inlägg ikväll om dem..Tills dess..mina vänner..ha en finfin fredag..kram...


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-12-17 01:36:21

God kväll i stugan!

Vilka bra matfynd du gjort, men jag som valt bort kött ur kosten tittar ju inte ens i kötthyllan längre. Ett och annat bra pris på lax mm dyker ju upp ibland, men quorn priserna är alltid de samma dessvärre. :(



Men nu till jul blir det skinka, köttbullar mm även i mitt kylskåp, för annars så är nog risken stor att flickorna och jag får fira julen helt själva. ;) Själv längtar jag efter Janssons och Lutfisk att mumsa på och lite sill och lax kan nog slinka ner det med.



Hoppas kyckling smakade lika gott som det lät och att din kväll blev en bra sådan.



Trevlig helg och massor av kramisar, vännen! <3

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2011-12-17 09:42:20

God morgon!



Inte finns det tillstymmelse till julmat i vårt kylskåp...än!

Men det kommer nog.

Klapparna inte eller de färdiga.Jag får verkligen sätta lite fart!!



Kramen o GOD JUL på sig!

Postat av: Sirpa

Publicerad 2011-12-18 21:55:01

Hoppas du mår bättre nu gumman!



Isot Halit! <3

Postat av: Janne

Publicerad 2011-12-19 06:26:10

Hej! Henriksson vaknade kl 5.30 idag. Henriksson tyckte det var lika bra att gå opp då. Vi ska åka och julhandla idag och försöka undvika den allmänna julhysterin. Så därför ska vi åka tidigt in till Katrineholm och Willys.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej