Gomorron

Publicerad 2011-12-08 11:17:15 i Allmänt,

alla..engelsson e kvittrigt glad idag..   Jag har sovit som en stock hela Långa natten o e för första gången på länge helt utsövd..jösses amalia jag hade glömt hur gott det e o få vila ut..  Käre maken o jag sitter o pausar lite från alla bestyren.. Frukosten e avklarad o vi har plockat o donat o hållt på lite i sakta mak..  I eftermiddag ska vi fara på en liten loppisrunda för första gången på länge..
.
Ute skiner solen så fint..men det e riktigt riktigt kallt för första gången denna vinter..vi har eldat på i öppna spisen sen tidig morgon för o mota bort lite av ruggigheten.. Pannan hade stannat i natt så det var rejält kallt när vi tassade upp i morse..
.
.
.
Jag tror att kameran ska få följa med idag...det var länge sedan sist jag fotat nåt..  Så det kan ju vara på tiden.. Ikväll ska jag försöka svepa ihop några mjuka pepparkakor o lite bondkakor..o sen ska det ner i frysen så man har o plocka fram under julen..för då tänker engelsson inte baka eller laga mat mer än nödvändigt..  Denna julen ska jag vila ut..se på en massa bra filmer..dricka glögg o njuta av att ha min familj omkring mig.. Sonen kommer hem i mitten på december..o har hunden med sig..lille älskade pälsbollen..  Vad jag saknat min pojk..men jag vet ju att han trivs bra på Gotland med sin Linnea.. Men nu får vi ha dem här vid jul..o det ser vi alla fram emot..
.
.
.
Jag sitter o tittar på en "att göra" lista som jag skrev i morse..o där var det ju en förfärligt massa saker uppskrivna som  engelsson totalt tänker strunta i.  Jag tror jag sätter mig i käre makens soffhörna o kurar ihop hos honom o bara njuter av tillvaron tills det e dags o fara på loppis.. Det tycker jag e väldans klokt av mig..
.
.
Ha en bra dag alla..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-12-08 20:58:38

Tycker du gjorde helt rätt i att strunta i din lista och mysa med gubben din istället. :)



Hoppas du fick tag i några bra loppis fynd!?



Kramis!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-12-08 23:59:05

Jag får väl säga godnatt istället. Till dig och kära MAKEN!



Imorgon börjar jag på dina kuddfodral så kolla mailen i helgen. Det tar inte många timmar att sy dem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej