Gomorron..tisdag idag..

Publicerad 2011-12-06 09:32:13 i Allmänt,

Ute skiner solen över ett frostigt landskap..inne sprakar brasan o det doftar kaffe.. Vi har tassar runt nån timme redan sambon o jag..en unge har sovmorgon en annan e på väg mot Ullared..barnbarn på förskola..svärson på jobbet o äldsta dottern stökar med sitt på nedervåningen..o snart får vi kaffesällskap..en alldeles förträfflig morgon med andra ord-
.
I eftermiddag ska engelsson slå in julklappar...igår blev jag utkörd från vardagsrummet av två döttrar som prasssssssslade hemlighetsfullt med något som sedan blev ett vackert randigt paket med hjärteband runt o med engelssons namn på.. Pakethögen växer med förfärande fart...alla goda föresatser att hålla ner antalet klappar brukar falla ungefär vid denna tiden i december..  Men strunt samma egentligen..det e roligt med tindrande ögon på julafton..det e roligt att ge..o det e roligt att få..  Julen ska var en glädjens högtid..o vem blir inte glad av paket..sen behöver man inte ruinera sig totalt,,det e inte värdet i pengar som e det viktigaste..utan att julklappen e igenomtänkt o välriktad.... Rätt sak till rätt person med andra ord..
.
.
Min brudbukett..visst e den vacker.. Jag vill torka den..men hur gör man??  Nån som vet..
Denna fina bukett fick vi av svägerskan med familj..tack Annika o Staffan... bilderna tog Peter..


Postat av: webbsmurfen

Publicerad 2011-12-06 16:36:49

Hur jag och Madde gjorde var att vi hängde blommorna upp och ned i ett fönster i ett svalt rum, och där fick de hänga i några veckor. Kronbladen på rosorna blir mörkare, brudslöjan behåller sin färg, även om jag tyckte att de blev mer gråa. Detta funkade för oss i alla fall

Postat av: strömma

Publicerad 2011-12-06 21:51:27

Oj, här har det hänt en del sen jag kollade in sist hos dig :-). Jättegrattis till giftermålet. Härligt att du har fått ditt livs kärlek.



Jag har för mig att det ska finnas nåt medel som gör att buketten ska hålla. Hör med någon blomaffär. Eller om du vill fixa det själv:

http://www.brollopssidan.se/artiklar/hur-man-bevarar-brudbuketten



Eller så hänger du den upp och ner i ett svalt rum.



kram

strömma

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-12-06 22:51:23

Hörru du, nu får du sluta att kalla den nygifta maken för "sambon". Kära maken, ska det vara nu.....:-)



Jag tror också på det där att hänga upp och ner. Så har jag i alla fall gjort när jag fått rosor. Det har funkat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej