Hej på er...

Publicerad 2011-12-05 17:18:25 i Allmänt,

vinkar.....  Ja nu e engelsson åter en gift kvinna..  Mitt andra äktenskap..med den man som utan tvekan e mitt livs kärlek..  Vi har planerat detta bröllop länge länge..ja i flera år..vi har ju dock hängt samman i över sju år nu.. O engelsson har inom sig hela tiden vetat att detta e för resten av livet..mera rätt än så här kan det inte kännas.. Men har man ett problematiskt äktenskap bakom sig har man inom sig byggt upp ett motstånd som kan ta många år att nöta bort..    Jag har funderat o grubblat o vägt för o emot..men alltid kommit fram till samma sak.. Det finns ingen annan man jag vill leva mitt liv med,..sannolikheten att det skulle spricka e så gott som obefintlig..eftersom allt fungerar perfekt..o då började det enbart handla om ett ställningstagande..  Att bekräfta ett förbund oss två emellan med en vigsel..det e stort..enormt stort O det var ett fullständigt fantastiskt ögonblick..om möjligt så kan han känna sig ännu mer älskad nu..
Vi vigde oss i Karlshamns vackra gamla rådhus..i en gammal vacker stensal..i ljuset av stearinljus i kandelabrar o omringade av  nära o kära..  Nils Ferlins dikt som både jag o Peter älskar..var en del av ceremonin..


Kärleken kommer och kärleken går, 
ingen kan tyda dess lagar. 
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar. 

Mitt hjärta är ditt, 
ditt hjärta är mitt 
och aldrig jag lämnar det åter. 
Min lycka är din, 
din lycka är min
och gråten är min när du gråter. 

Kärleken är så förunderligt stark, 
kuvas av intet i världen. 
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden. 

Mitt hjärta är ditt, 
ditt hjärta är mitt 
och aldrig jag lämnar det åter. 
Min lycka är din, 
din lycka är min
och gråten är min när du gråter

Denna dikten säger precis hur jag känner..  Jag känner en sån tacksamhet för att jag fick möta denna man..en varm famn alltid öppen..en hand alltid redo att greppa min..en kärleksfull blick att möta och hämta kraft ur..allt jag aldrig behöver säga eller be om..


Postat av: Cina

Publicerad 2011-12-05 20:32:01

Grattis! Vad fint!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-12-05 23:17:11

Härligt!

Postat av: Den väldigt, väldigt ogifta jag här..

Publicerad 2011-12-06 00:09:01

En liten tår kom nog allt av dina ord..



Kramar <3

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-12-06 00:13:39

Att du är lycklig trots att du har dina besvär med din ständiga värken, går inte att ta misste på. Trots att jag tyvärr inte känner dig personligen, så kan man ändå känna genom din blogg, all den kärlek som finns runt omkring dig i ditt liv, med barn, barnbarn, din man och riktiga vänner.



Kramis! <3

Postat av: Tussan

Publicerad 2011-12-06 09:26:01

ååå vad fint skrivet syrran.. duktig du är o en jättefin och härlig dikt.. Kram till er båda...

Postat av: Tussan

Publicerad 2011-12-06 09:32:54

ÅÅÅ vad fint skrivet Syrran.. vilken fin och härlig dikt.. kram till er båda..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej