Nytt år på väg med stormsteg...

Publicerad 2011-12-31 21:04:08 i Allmänt,

Ja nu sätter vi punkt för 2011..o ser framåt mot nästa år..  Det har varit ett intensivt år för engelsson..  Jag har stuvat om rejält i livet under detta år..insikterna har tuffat till i en jämn ström verkligen..  Kaotiskt har det varit stundtals..vissa beslut har varir svåra o ta andra förvånansvärt lätta..o jag ångrar inte mina beslut..jag mår bättre idag än jag någonsin gjort i hela mitt liv.. Jag har kommit till ro i min lilla tillvaro...jag har de människor i mitt liv som tillför bra saker..o det räcker med dem.. Allt annat e lämnat i skuggorna o där må de få stanna..
.
.
Min lilla familj o jag har firat en fantastisk jul..vi har firat den i gemenskap o glädje och i en alltomfattande omsorg om varandra.. Julaftonsmorgonen tassade engelsson o maken upp tidigt o tände ljus o drack dagens första kaffe..
Sen satt vi o väntade tills huset sakta vaknade runt oss..den ena efter den andra av våra kära kom traskande o när alla var samlade så började julklapsutdelningen..hemma hos oss öppnar vi nämligen paketen på morgonen..det har vi gjort i alla år..
I år så var det Zac som delade ut klapparna..den lille mannen kan ju nu läsa flytande o hade därmed inga större bekymmer med o tyda namnen på paketen o se till att de kom till rätt person..   O han var jätteduktig..läste o läste o sprang o delade ut..medan hans egen hög växte o växte.. Jag tror att alla var glada o nöjda med sina klappar..engelsson var då det i allafall..jag fick en förfärligt massa paket o så fina saker..precis sånt jag önskat mig..
.
.
Efter julaftonen har tillvaron rullat på i behaglig takt..vi har mest varit hemmavid..ätit gott o tittat på film o haft det allmännt bra på alla vis..
Jag måste säga att jularna bara blir bättre o bättre ju äldre man blir..man blir klokare o klokare för varje år o lägger ner fler o fler måsten..o kvar blir bara själva essensen av julen..gemenskapen o glädjen o glittret i barnaögonen...
Nu e klockan över elva..o snart dax o dra sig utomhus..  Jag önskar er alla ett fantastiskt fint NYTT ÅR..må ni alla få vara lyckliga o trygga i er tillvaro..o må allt ont hålla sig borta..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-01-01 02:54:32

Önskar dig och de dina ett väldigt gott nytt år, med fortsatt glädje, harmoni och kärlek.



Själv älskar jag varje nytt år, det är som ett det första oskrivna bladet på en ny årsbok. Kanske är inte alla dagar solskens historier, men det begär jag inte heller. I det stora hela är jag glad och nöjd med det jag har, men kanske kommer även detta nya år med små trevliga överraskningar? Några händelser vet jag ju ska komma under årets gång och andra vet jag inget alls om i skrivandets stund? :)



Massor av nyårs kramisar till dig, vännen! <3

Postat av: Boman

Publicerad 2012-01-01 11:56:19

Ett Underbart Nytt år till dig och dina kära!

Postat av: Sirpa

Publicerad 2012-01-01 23:33:48

Hyvää uutta vuotta teille kaikille sinne etelään..



Halit <3

Postat av: Janne

Publicerad 2012-01-04 07:29:40

Hej! Här hos Henriksson och Nielsen så har det stormat och regnat hela natten. Barometerns visar rakt ner i golvet så jag tror det är det lägsta lufttrycket som jag upplevt. Ha en fin dag !

Postat av: Sladdertackan

Publicerad 2012-01-04 10:34:54

God fortsättning på det nya året!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej