Ute regnar o ruskar det på..

Publicerad 2011-12-15 10:33:35 i Allmänt,

men det bekommer inte engelsson det minsta..  Härinne e det varmt o mysigt o från köket hörs ett lovande prassel av julklappspapper..o eftersom engelsson blivit ombedd att hålla sig på avstånd så e det nog till mig.. Käre maken e det som prasslar o smyger..det verkar bli en himla massa julklappar i år med engelssons namn på..det tycker jag om..
.
.
Det e en seg dag idag..kroppen vill inte alls hänga med i svängarna..så den får bestämma..en lugn o stillsam dag får det nog bli..ladda batterier  o bara gå o småplocka lite härhemma..  Vi har lite vi behöver handla till kyl o skaferi..men det får bli en senare historia..  Dgen känns lång--ingen brådska med något... engelsson börjar bli en fena på att låta bli o stressa upp sig..  Det har tagit många år av ångest o tandagnisslan o komma så här långt.. Men nu e jag där..att jag på något sätt kan se förbi alla måsten..för då hinner man så utmärkt väl med det nödvändiga..det finns en stor skillnad där..  Alla MÅSTEN e oftast inte alls nödvändiga nämligen..
.
.
Nu har prasslandet upphört så nu e det nog säkert o ge sig ut i köket o hälla upp en koppa kaffe till..ha en bra torsdag alla fina..kram
En bild från i höstas..engelsson längtar nämligen till en stilla höstskog..


Postat av: Svenne

Publicerad 2011-12-15 11:27:46

Själv är det är det våren och vintern som jag älskar.



Om våren kan sägas "Det är som om kroppen sovit under en lång tid, och som äntligen vaknar igen." Ibland undrar jag om inte jag med har någon procent klorofyll i blodet, man vet aldrig :)



När det gäller vintern är det som att få besök av en kär gammal vän som man inte sett på ett tag, och vi pratar naturligtvis inte om årstiden i sig, utan den underbara snön!



Fru Engelsson, jag behöver hjälp av ett proffs! Du är en fena på att inte stressa.. Själv är jag en fena på att just stressa, och kroppen har börjat säga ifrån.. Hur klarar man sig med småbarn (själv, då frun jobbar) utan att stressa?

Postat av: Janne

Publicerad 2011-12-15 19:01:34

Hej! Vilken tur att Engelsson är inne och ruskvädret ute. Nej julklapparna som prasslar är nog till mig och Lilly eller? LER ! Ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej