engelsson e duktigt avundsjuk på..

Publicerad 2011-02-23 21:17:01 i Allmänt,

Skalman o hans ät o sovklocka..ja minsann e jag det... En som mackapär hade jag verkligen behövt just nu..  Tänk o ha en liten söt obeveklig manick som håller koll på en..rrrrrrrr dax o äta...rrrrrrrrrrrr dax o vila..rrrr dax för mellanmål.... Ja voj vad engelsson skulle behöva en sån just nu..
För av o till känns det nästan lite övermäktigt detta med o äta o äta o äta hela tiden..   Men jag vet ju att det kommer att bli lättare o med framförhållning o planerande så funkar det..bör funka...ska o måste funka..  Men att äta kl 7 o 10 o 12 0 15 o 18 o 21 00... Det blir många måltider..men det e ju små måltider o man får tänka till helt enkelt så man inte äter för mycket t ex till frukost..bättre med en macka till frukost o en ytterligare nån timme senare till mellanmål än att äta sig proppmätt direkt på morgonen..
Det underligaste e nog detta att sögsuget e helt borta..  O här i engelssons hus så bakas det ständigt o jämt..äldsta o yngsta dottern får sina infall titt som tätt o kakångorna kan ligga tunga över huset..  Men det beör inte mig ett smack konstigt  nog..   De äter o fikar o jag bryr mig inte..  Det måste ju bero på att jag fått blodsockret på en bättre o jämnare nivå inbillar jag mig..   Det e rätt skönt när man e ute o handlar oxå har jag noterat..det blir inte fullt så mycket inpulshandlande när man inte e hungrig när man e i affären..
Nåå vi får väl se hur det går i framtiden..fortsätter det så här så kommer jag klara detta galant..peppar peppar..
.
.
Idag mina vänner..så har engelsson nog gjort en av de i särklass bästa loppisrundorna..  Vi åkte en runda o hamnade på två små loppisar i ett grannsamhälle..o däääär på en hylla så stod något som fick både engelsson o käre sambon o hicka till av förtjusning..
Stig Lindberg formgav denna servisen för H-55 utställningen i Helsingborg..alltså 1955 kom den till o heter Spisa Ribb..  O vi hittade en hel drös av dem..bl a 10 djupa tallrikar o de kostade en ynka femma styck..det  var nästan kriminellt billigt o engelsson bar dem till kassan med lite av skammens rosor på kinderna..
O inte nog med detta..bredvid så stod flera travar av engelssons favoritservis..Bimbo från Rörstrand--även de en femma styck
Sammanlagt 14 delar Bimbo o 17 delar Spisa Ribb..vid det här laget var engelsson helt knäsvag av lycka..
Nästa fynd lät inte vänta på sig..ännu ett alster av Stig Lindberg..en veckla-skål Den formgavs 1950 o tillverkades under bara tio år.. Glasyren heter Carrara o påminner faktiskt om carraramarmor.. Den blev engelssons för en tia
Sen en vas från Gullaskrufs glasbruk..Reffla formgiven 1952 av Arthur Percy i underbart rött..
O när jag ändå höll på o fota våra fantastiska fynd så ville jag visa er en av mina mest älskade vaser..den e gjord av en av engelssons favoritformgivare John Orvar Lake Ekenäs glasbruk..
Ja denna loppisrundan kan engelsson leva länge på...  Helt fantastiskt att det fortfarande går att göra sådana
här fynd..
Nej nu ska jag sätta mig i mitt soffhörn...o titta färdigt på fuskbyggarna..  I morgon blir det läkarbesök hos min ordinarie husläkare som behöver uppdateras vad det gäller mitt blodtryck o blodsocker..   Ha en bra kväll o bra dag i morgon..var rädda om er..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-02-23 22:39:09

Vilka fynd du har gjort!? Grattis! Fast om jag ska vara helt ärlig så hade jag gått förbi dessa fynd utan att fatta att jag missat något. Hade jag köpt något hade det enbart varit rena turen och för att jag föll för det. ;) Gissar att många med mig gör lika dant och då finns sakerna kvar tills engelsson eller någon annan med blick för fynd kommer över dem. Jag börjar inse att jag är dålig på att fynda, både på loppisar och när det är rea.



Jag små äter ju för jämnan, men inte försvinner mitt sockersug för det? Det blir en kaka här och en till där, men efter en stund är jag ändå sugen på en till. Konstigt, va!? :P



Du kanske kan uppfinna en egen ät-och-sov-klocka? Med hjälp av mobilens alarm funktion kanske? Jag tycker du är super duktig! Hoppas att allt går bra hos doktorn!



Kramis!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-02-23 23:54:37

Hick!

Blir helt chockad av att läsa detta inlägg!



Problem med att komma ihåg/hinna äta och sova?!

Skojar du!?

Jag skulle behöva en annan slags klocka jag...

LÅT-BLI-ATT-ÄTA-HELA-TIDEN-KLOCKA,

en sån behöver jag!



Och hinner inte hämta igen mig från den chocken

innan nästa drabbar mig...

FEM KRONOR för Spisa Ribb???!!!!

Snacka om rån!!

Det är bara att gratulera ;-)



Nu ska jag ta en lugnande och försöka hämta mig..



Nattinatti lyckost!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-02-24 03:15:35

Oj, Oj, Oj, vilka fynd du gjort. Sånt hittar man aldrig här i Stockholmskrokarna. I alla fall inte för rimliga priser. Grattis till allt.

Postat av: ejmis

Publicerad 2011-02-24 09:03:45

Härliga loppis-fynd!!

Här börjar det så smått dyka upp loppisar igen och det ser jag som ett VÅRTECKEN!!

=)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-02-24 10:13:17

Godmorgon bästaste kvinnan!!

Herrejösses vilka grejjer som händer!!

Hälsobesked och fynd och Skalmanprylar och vackra vintervikar....



Vad ska jag säga mer annat än hej, julen varade fasligt länge i år....inte ända fram till påska men halvvägs.

Jag har inte haft sånt elände som du att hantera men tillräckligt för att helt prioritera bort allt utom familj, jobb, äta och sova.

Tack snälla för att du sliter mig ur bloggtorkan gång på gång - Du är underbar!! :)



Ha en härlig dag (jag hoppas att du också har soligt och vackert....om än snorkallt).



KRAMAR I MASSOR!!

Postat av: Annica

Publicerad 2011-02-25 10:55:51

Men vilka fynd! Hur bär du dig åt?!

Vaserna var otroligt vackra. Härligt att få omge sig med så mycket vackra saker. Det måste vara skönt för själen!

Ja den lilla människan i bloggen har tystnat. Tack och lov! Fast jag inte skrivit något på över en vecka... ;-) Kan det vara så att era kommentarer fick tyst på människan?

Hoppas att du får en härlig helg!

KRAM!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej