engelssons minsting fyller 17....

Publicerad 2011-02-02 10:03:13 i Allmänt,

hur häftig e inte det...   Ja min yngsta dotter firar  vi idag...o hon har avböjt tårta o önskat sig kärleksmums istället..så det ska vi baka idag.. O jag kan inte låta bli o le för det e så typiskt den ungen...hon e ett stort kärleksmums hela hon..  En stark individ..ja just individ..hennes personlighet var kristallklar sen första andetaget..den här ungen har alltid gått sina egna vägar..klokt o stillsamt..o med ett inre lugn få förunnat.
Med en ängels tålamod betraktar hon sin något stirriga o röriga familj o med sin blotta närvaro kan hon stilla vågorna runt sig.  Med sin systerson har hon ett väldigt speciellt förhållande..hon blir aldrig arg på honom..det räcker att hon förvånat höjer ögonbrynen mot honom så faller han till föga o lugnar sig direkt..i timmar har hon tålamod att lyssna på hans pladder om allt möjligt..
Redan när hon gick i lekis så räddes hon varken fan eller de stora sjätteklassarna som regerade på skolgården.. Jag var där på besök en dag o stod o tittade på när hon o hennes bästis lekte med sina medhavda kramdjur, då en stor bjässig kille från sexan sprang förbi o gav bästisen en knuff så hon for omkull o började gråta..min lilla unge hjälper sin kompis upp borstar av henne ger henne kramisen o börjar sen med bister min scanna av skolgården efter marodören..  Sen stegade hon bestämt fram till honom o petade honom i magen..jag fick hjärtat i halsgropen o den stora killen glodde något förvånat på henne..
Då säger min lilla modiga unge...Duuu som e så STOR ska skämmas o knuffa en som e så liten..BE om ursäkt..  Killen glor helt förbluffat på henne o mumlar förlåt då för fan..innan han lommar iväg..
Några år senare så ringer hennes klassföreståndare o berättar att min lilla dotter varit i slagsmål... Ojdå säger jag..för det var verkligen inte likt henne.. Ja säger läraren med ett fniss..hon spöade alla killarna i klassen..Men herregud utbrister jag.. O då brister det för honom o mellan skrattsalvorna berättar han följande lilla historia..  Det hade varit rast o min dotter hade lekt med sin bästa kompis Viktor..de hade brottats o hon hade brottat  ner Viktor varvid alla killarna hade börjat reta honom.. Då brottade   min lilla dotter ned dem alla i tur o ordning för o bevisa att det inte var Viktor som var svag..det var hon som var STARK....o ja ingen retade Viktor mer


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-02-02 13:34:25

Förstå att du är stolt över din minsting. Påminner lite om min Julia (näst minst, med många äldre bröder) som också fyller 17 i år (dec.) Kanske något specillt med tjejer av den årgången?

Hoppas ni får en härlig dag och fyller magarna med många kärleks mums.



Kramis!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-02-02 15:40:15

Grattis till tjejen med stort civilkurage!!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-02-02 18:42:43

Gratta henne så mycket. Hon verkar vara en underbar person.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej