Godmorgon...fredag o nu stundar helgen till..

Publicerad 2011-02-18 07:44:39 i Allmänt,

o det tycker engelsson e väldigt, väldigt skönt.. För denna veckan har varit känslomässigt turbulent, minst sagt.
Jag har varit på date med diabetessköterskan o fått bekräftat att jag nu har diabetes.  Det var ett bra möte iofs, en klok människa som lotsade engelsson igenom en miljon broschyrer o svarade på en triljon förvirrade frågor..  Vi pratade om kost o motion o engelsson hade i stort sätt lagt sig rätt när det gällde maten. Det enda var att jag tydligen åt för lite fett o behöver äta mer vid mellanmålen än en frukt..
Nu ska det bara sluta blåsa nordanvid ute så man kan gå ut o promenera utan o bli alldeles söndervärkt..
Ja mycket ska man behöva drabbas av innan engelssons kvot e fylld tydligen..men jag klagar inte så mycket över detta efgentligen i ärlighetens namn..det e  mest av gammal vana..  Detta känns på ett konstigt sätt som en nystart..nu MÅSTE jag göra allt det där jag hela tiden vetat om att jag BORDE..   Äta regelbundet o försöka röra mig mer..o det e faktiskt rätt skönt..Ja jag vet det låter konstigt att ha en sån inställning men nu e ju engelsson aningen egendomlig..
Ute e det gråväder o tristväder o blåsigt värre..  Men om en stund så ska engelsson ändå trava ut i tillvaron o få veckohandlingen gjord.. I dag så ska jag laga middag åt mina ungar båda de hemmahörande o den som föredrar pojkvännens lägenhet framför modershuset..  Men bara man lockar med tillräckligt frestande mat så får man hem både henne o pojkvännen..haha  Nå jag har köpt hel karre som legat i marinad sen igår..så den ska jag stoppa in i ugnen o låta smälta sakta på låg värme..till det en svampsås på egenplockade karl-johansvampar o ugnsstekt potatis... Efterrätten får jag klura på ett tag..
O nu har jag kommit på vad som felade när jag skulle stoppa in bilder på bloggen..så här kommer mina Alla Hjärtan-dag tulpaner
Visst känner man våren fladdra till i bröstet när man ser tulpaner..  Nu mina vänner så måste engelsson komma igång..ha en bra fredag o helg..var räddda om er o de era..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-02-18 12:00:52

Hej, vännen! Tack för din kommentar hos mig!

Tråkigt med din diabetes, men jag tycker nog inte att du är så väldigt egendomlig? Jag tror vi är många gör precis som du, väntar med att ta tag i saker som vi vet att vi borde göra. Först när "borde" blir ett "måste", så händer det något. Jag tyckre du har en bra inställning när du ser på det som en nystart. Har du inte möjlighet att få sjukgymnastik? Där brukar det ju finnas både gåband och möjlighet att cykla mm, så slipper du ut i kylan som ger dig mer värk.



Jag har ju kommit igång med träning hos sjukgym och nu börjar det kännas riktigt skönt att få röra lite på mig. Tänk om jag kunde vara lika duktig med vad jag äter? :P



Vi har soligt men kallt här på höglandet. Men jag har pekat med hela armen söder ut, så jag hoppas solen förstår att den ska skina över Blekinge också. Ha en trevlig fredags kväll med familjen och en skön helg. :)



Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej