engelsson har crawlat tebax...

Publicerad 2011-01-28 11:07:56 i Allmänt,

in till bloggvärlden igen..  Jag har inga ursäkter egentligen varför jag inte bloggat.. Jag har mått väldigt upp o ner länge nu..mycket värk hela dygnet om som ställer till det i kropp o knopp.. Humöret o allmäntillståndet påverkas så otroligt av långvarig värk...ja det vet ju de flesta av er som läser min blogg av egen erfarenhet..
Sen har jag fortfarande nån konstig motvilja mot att dela med mig av vissa saker pga det faktum att min blogg läses av människor som jag inte längre vill ha i mitt liv..o dem kan jag inte stänga ute med mindre än att jag låser bloggen..o det vill jag inte heller.. För nånstans finns ju charmen i o möta nya människor via bloggen..det e ju så jag lärt känna alla er..o er vill jag inte vara utan..
Nå nog om detta..  Vinter har vi o vinter har vi haft...o  vintern ja den bara räcker o räcker.. Det e kallt o ruggigt.o vistas ute o nånstans kan jag inte längre se tjusningen i vita fält o snötäckta grenar..neee nu kan det bli vår anser engelsson..
Fasssssssssssssstttt det e ju väldans tjusigt förstås... Men kallt o halt o eländigt..ja jag e kluven...ruskigt kluven.. På ett sätt så tycker jag det e oerhört häftigt att få uppleva en riktig vinter med liggande snö istället för den hemska sörja vi brukar få i snöväg härnere i Blekinge ...  Men mina leder o muskler gillar inte kylan eller de hala vägar o trottoarer som följer i dess spår.. O snöröjningen härnere funkar bara inte..sorgligt men sant..snön regerar..vägverket hinner inte med o inne i städerna e snöröjningen rena skämtet..
Gnäll o gnäll..hahah detta e nog engelsson i ett nötskal just nu..jag e ingen speciellt positiv människa just nu o borde nog avhålla mig från o blogga helt o hållet..mutter morrrr
Men jisses nåt positivt måste det ju finnas även i engelssons liv..jodå massor..låt mig bara tänka efter...   Julen var underbart fin o stillsam o precis sådan som engelsson vill att den ska vara..  Alla mina fyra ungar var hemma..bara det gjorde julen fullkomlig.. Vi hade en stillsam jul..lagom av allt o mycket umgänge..ungarna har spelat brädspel o vi har eldat i öppna spisen..lagat favoriträtter o öppnat paket o tittat på filmer o druckit glögg o ja..firat jul
Så nu väntar vi på våren...o den kan raska på tycker jag...så att man kan sitta ute i trädgården o fika o bara finnas till..o ja den kommer ju...fast igår snöade det igen så prognosen e ju inte så bra..
Nu ska jag dricka kaffe o kika runt lite hos er..ha en bra dag mina vänner....kraaaaaaaaam


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-01-28 12:46:54

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Har saknat dig och dina fina bilder i massor. För min del får du gärna gnälla och klaga hur mycket du vill, är bara skönt att inte känna sig så ensam om att vara gnälltant på nätet.



Vi är nog många som känner oss isolerade den här årstiden. Det är ju inte bara det kyliga och ruggiga vädret som får våra kroppar att säga ifrån. För precis som du beskriver om snöröjningen, så isolerar de dåliga väglaget oss från att kunna njuta av en promenad, även en dag som kroppen inte jäklas allt för mycket.



Och även knoppen mår dåligt, när den ständiga värken och vädret gör en till en fånge i sitt eget hem. Efter nyåret har jag börjat tillbringa mycket längre stunder i sängen för att få dagen att bli lite kortare, för jag har inte så mycket annat att göra som få tiden att gå, i väntan på att min Rehab ska komma igång. Man känner sig som en björn i ide, som ligger lite halv lurig och bara väntar på att solen ska börja värma så pass att man vågar kliva ut igen.



Tråkigt när man känner att det finns personer som man inte vill ha i sitt liv, men som ändå inte låter en vara ifred. Tycker att man borde ha möjlighet att blockera oönskade läsare, precis som man kan göra på olika chattar. Det borde ju gå att genom föra genom att blocker just det IP numret?



Jag är jätte glad att du har crawlat dig tillbaka till din blogg! Du gav min dag en bra start. Tack!

Massor av bamse stora kramar (men mjuka) till dig!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-01-28 19:12:37

Kul att du är tillbaka i bloggvärlden. Du har varit saknad. Det är ett evigt dilemma det där vad man kan och vill skriva på bloggen. Ibland är det en balansgång på slak lina.



När jag läste nu om snöröjning så kom jag på att jag har ju faktiskt varit med och snöröjt i Blekinge. Närmare bestämt i Ronneby med omnejd. Före sambon var det en kort sejour där nere med en bonde från trakterna utanför Ronneby......:-)



Fortfarande har jag kontakt med vänner från den tiden som bor i närheten av Backaryd.

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-01-31 04:26:47

Så glad över att se dig här igen!!!

Håller med vartenda ord Aprilsus ovan så

klokt skrivit!



Kraaaaam!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej