Godmorgon....

Publicerad 2011-01-29 12:54:10 i Allmänt,

så var det lördag igen..o engelsson har sovit som en stock för första gången på flera veckor..  Ute snöar det o engelsson sneglar mot öppna spisen o funderar om man inte skulle elda en brasa..bara för att..  Men väntar nog till kvällen..det e mysigare då.. Kaffet o frukosten e avklarade o jag funderar på vad dagen har o erbjuda..lite förkyld o hostig så det lutar nog mot inomhuspyssel idag...
Jag blev väldigt glad i hjärterötterna av kommentarerna idag..jag har saknat er oxå.. Det e en egen liten värld bloggvärlden.. en varm o spännande värld fylld av nya möten med människor o deras vardag o tankar..har man som jag så väldigt mycket värk så orkar man inte med så mycket umgänge IRL..  Men jag saknar det..att sitta o prata över en kaffe eller en middag..att gå ut på stan o shoppa eller ta en fika..gå på loppisar o utställningar--bio  Loppisar brukar vi fara på ibland men även det e jobbigt speciellt såna tillställningar som bara e öppna en dag i veckan..herrejisses en sån hysteri o trängsel..hur människor tror att de kan pressa sig igenom en dörröppnng tio i rad e mer än jag begriper..där kan inte engelsson vara med..då hade min värk blivit helt ohanterbar för en bra tid framöver..knuffar o armbågar i sidan e rena mardrömmen för mig..det gör ONT lääänge efteråt..
Nu snöar det rejält..vackert vackert...men hur mycket snö ska det komma denna vinter egentligen...  Nåja man kan ju drömma sig tillbaka till sommar o vår..o höst..dessa bilder tog jag i höstas i Skåne nära Ivösjön..väldigt vackra sädesfält och ett fantastiskt ljus med molnskuggor som  for över marken...
Ett gammalt hus fångade engelssons öga.. Hur kan man överge en sån här gammal raring..
Det e vackert runt Ivösjön...dit återkommer jag o sambon varenda år..minst ett par rundor blir det vår o höst..  Har ni möjlighet att åka humleslingan så gör det..det e en fascinerande resa i en natur man knappt tror hör hemma i Sverige
http://www.bromolla.se/Tourism/Sevardheter/Humleslingan/
Nu ska jag kicka igång dagen o se vad som komma ska av den..ha en underbar lördag..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-01-29 16:41:25

Vet precis vad du menar och jag saknar också det, att bara ha någon att sitta och surra med över en kopp kaffe.



Vi har ju bara bott här i två år och det är svårt nog att lära känna andra, som nykomling i en liten håla, där alla känner alla, när man dessutom inte har den rätta orken, utan självmant håller sig hemma. Min granne är en jätte mysig tjej, som precis som jag kommer från sthlm. Men hon är ett energiknippe som motionerar, klättrar, åker motorcykel, reser, dansar mm mm och jag orkar inget av detta. Men visst händer det att hon håller sig still ibland, så vi kan ta en fika ihop. :)



Här på småländska höglandet är det riktigt blåsigt idag, inge uteväder alls, så det blir till att hålla sig inne. :/



Ha en fortsatt mysig lördag med sprakande brasa och allt... Kramis!

Postat av: ejmis

Publicerad 2011-01-30 00:38:00

Loppis är en av mina favorit-sysselsättningar =)

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-01-31 04:42:53

Vilka underbara foton, speciellt den där

vackra gården!!

Tänk om de väggarna kunde tala..



Förstår vad du menar med brist på ork att

umgås IRL, då är jag så glad över bloggandet

och över FB.

Det blir liksom mer på mina "villkor" och

min dagsform..

Passar mig perfekt!

Värre känns det när just dagsformen tvingar mig

lämna återbud till träffar med vänner,

förbaskade värk!!



Än en gång måste jag säga det är skönt du är tillbaks, blev orolig ett tag...



Ha en bra måndag raring!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej