engelsson lever...

Publicerad 2011-06-03 21:22:35 i Allmänt,

o har det bra...riktigt hyfsat bra..lagom med värk o lagom med allt för tillfället..nå kanske lite för många människor och för intensivt..men jag jobbar på  det..jobbar på att lyssna på mig själv o sätta stopp inom mina begränsningar..o inte när det nått över dem..
Värme har vi haft idag alldeles kollossalt med värme..herreminje..jag trodde inte det kunde bli så här varmt i Blekinge..rena rivieran ju .  Solen e het..rent otroligt het..engelsson har inte vågat tassa utom skuggan på hele dagen.. Denna dagen har varit sådär underbart kravlös..inget vettigt har blivit gjort..nåt ogräs har engelsson avrättat här o där o tvättat lite kläder..men förövrigt så har jag tagit det alldeles förträffligt lugnt o fint..
I morgon ska engelsson o käre sambon ut på äventyr igen..till Ronneby med goda vänner..o titta på fina gamla veteranbilar.. Det blir en heldagsutflykt o det ser vi fram emot..
Igår var vi på storloppis i Osby..o fyndade.. Det e en rätt fascinerande syn..en hel hoper människor som står o köar o trängs o sen på slaget 1200 spränger de målsnöret o springer ner varann för o komma först till fynden.. Fast inte engelsson inte..jag sitter lugnt o väntar ut dem o lunkar sen in sist av alla..o det e så klokt o fridefullt så.. O fynden..ja de väntar nog på mig..om det e meningen att de ska med mig hem..
O lite följde med hem..inga storfynd men lite småtrevliga saker.. Sen var det auktion oxå..o det e kul o följa..rappkäftade auktionsutropare e en upplevelse..
Efter loppisen for vi till osbysjön o sambon o en vän till oss fiskade en stund..pån fisk fick de inte men engelsson fick myggbett så helt lottlösa blev vi inte..o de kliar än..
En liten flitig larv käkade sig igenom ett blad..
En liten röd rackare..ingen aning vilken sort..men fin var han
O så stod de där..engelssons älsklingar.. .skogsstjärnorna..skirare blomma finns inte..
Har ni sett en sån lustig maskros ..den har inga parasoll på fröna..hur den sprider dem kan man undra..bara släppr dem rätt ner..
Nu ikväll börjar det bli svalare..vi tog hämtmat idag för ingen kunde tänka tanken att knäppa på spis eller ugn..   Vi har ätit kinamaten på spisaribbtallrikar,,baraföratt..  O nu står tallrikarna i diskstället o solen silar genom björklöven o ritar fina mönster på dem..o engelsson..ja hon mår bara gott..


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-06-04 09:49:16

Roligt att höra ifrån dig.

(tur jag ibland ser ett livstecken på FB ocksp.

annars skulle jag bli orolig, - igen...)



Och som vanligt så fina foton och trevligt inlägg!



Helt rätt inställning,

- är det meningen jag ska ha just den prylen

så står den och väntar.

Om inte var det inte meningen!



Ta hand om dig och lyssna på din kropp vännen!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej