Efter regn kommer solsken..

Publicerad 2011-03-11 11:30:04 i Allmänt,

heter det ju o imorse så skyndade solen sig att peta till engelsson  innan den ilade vidare..  Det blåser fortfarande en del..vi har dock klarat den stormiga natten bra... inga större katastrofer mer än lite nerblåsta grenar...
Hemska nyheter från Japan detta med jordbävningen o Tsunamin..stackars alla dessa människor..  Man bävar inför naturen verkligen..jag förstår inte ens hur  människor vågar bo i jordbävningsområden.. Jag hade inte klarat det..det e jag övertygad om..  Nu får vi bara hoppas att inte alltför många måste sätta livet till men det e väl önsketänkande från engelssons sida..tycker bilderna talar sitt tydliga språk..
Idag så e det städning på schemat här..i den mån vi orkar..vi får tuffa sakta från rum till rum o ta det värsta..det får duga det..
Måst erkänna att det e skönt med fredag..känner hur jag behöver en kravlös helg..inga loppistrippar eller avancerade middagar..bara få vara o hämta energi..  Måste tanka kraft o argument inför mötet på AF nästa vecka..jag vet ju precis vad jag borde få fram..men hur..det e frågan det..
Förstår att ni haft problem med att kommentera här..o att det dyker upp krav på lösenord..jag har inte lösenordsskyddat bloggen..men jag har en till blogg..som e skyddad..en ren fotoblogg.. Kanske blitt nåt strul pga den..ska be min dotter se till inställningarna..hoppas det löser sig.. Va bra att ni påpekar sånt..jag e inte så bevandrad i detta med datorer..
Nä kära vänner..nu blänger dammråttorna segervisst på engelsson..de tror nog jag gett upp tanken på o jaga dem..men icke..  Ha nu en bra fredag..o lördag o söndag om inte engelsson skulle orka blogga mer denna helgen..var rädda om er..varm kram


Postat av: Ingmarie

Publicerad 2011-03-11 12:54:00

Dammråttor städning....hugaligen vad trevligt!

Jordbävningen följer jag timme för timme,det verkar som det brinner i ett kärnkraftverk nu.....Fy attans

va hemskt.

Som sagt så ta det lugnt med städningen o njut lite av den försvunna våren!



Kramen från Västanbäck

Postat av: Aprilsus

Publicerad 2011-03-11 19:15:31

Har knappt hunnit med någon datortid idag och snart vill jag sjunka ner i soffan, men först vill jag ju självklart kika in hos engelsson och se hur det står till. Otäckt med alla dessa naturkatstrofer som händer allt för ofta. Man får hoppas på att det är mera matriella skador och inte allt för många människoliv som gått till spillo. Men på de filmklipp man sett så ser det ju väldigt illa ut. :(



På höglandet har vi haft ett riktigt aprilväder idag, ja allt utom regn, men de hade vi ju i natt så det räckte.



Önskar dig en fin och förhoppningsvis solig helg!?

Bamsekramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej