engelsson fick en chock

Publicerad 2011-03-31 22:29:58 i Allmänt,

i eftermiddags..efter en jättemysig fikastund med massor av minnen o skratt så åkte jag till Lindex o shoppade upp lite av mina födelsedagspengar..   Jag hittade bl a ett par jeans som jag inte provade utan köpte lite på vinst o förlust..det var ett par storlekar mindre än de jag brukar köpa..men jag har ju gått ner i vikt tänkte jag..
Jag tar hem dem o prövar..o de går på..liite tajta men inte obehagligt..så jag drar av mig dem o de hamnar på sängen bredvid mina gamla jeans..o då ser jag vilken otrolig skillnad det e i midjan..herrejisses säger jag..inte undra på att jag fått gå o hålla i brallorna..
Men jösses vad det kändes bra..jag har ju sett på vågen att det sakta kryper neråt..men detta e helt otroligt.
Hittade en tröja o två skjortor oxå..även de köpte jag storleken mindre,,
Här i Blekinge har regnet öst ner mest hela dagen...o nu ikväll regnar det fortfarande rätt mycket.   Typiskt vårväder med andra ord..
Hoppas morgondagen blir bättre för jag o käre sambon e bortbjudna på kvällen...ska bli roligt o komma iväg lite..det har varit lite sånt ett tag nu..man har mest kurat hemma..



Nä nu ropar o lockar sängen på engelsson..sov gott o smärtfritt alla fina..kram


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-04-01 00:28:53

Vad roligt. Jag hoppas att min sköldkörtelmedicinering och vårpromenader ska få ner mig lite i vikt. Det behövs. Just nu har jag bara ett par byxor som funkar.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-04-01 01:16:11

Vad roligt! Men du har ju varit jätte duktig med maten och då är det ju underbart att se att du får belöning för ditt kämpande.



För min egen del går det nog lite mer åt andra hållet, känns det som? Mycket beror nog på att jag rör mig mindre när höfterna sätter stopp för promenader. Rör mig som en jäkla sengångare numera och då förbrännar man ju ingenting. Dessutom jag tröstäter jag när jag har tråkigt. suck Och magen krånglat en del och ibland är den som en spärrbalong. då sitter byxorna åt vill jag lova... Nu när vinterjackan åker av kommer väl folk tror att man har blivit gravid på gamla dar? ;)



Du har varit jätte duktig och jag unnar dig det, även om jag är lite avis, men jag har bara mig själv att skylla.



Massor av grattis nattis kramisar!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-04-01 07:02:10

Morning från ett snöigt Hälsingland...aprilväder med andra ord!

Grattis till viktnedgången! Förra året i mars hade jag förlorat 15 cm runt midjan...nu är dom tillbaka o lite fler också!

Fnissade lite åt ert snurrande runt hamburgerkedjan....fyndiga ungar!

Boken...är det en ny?!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-04-01 10:30:17

Vad härligt, vad duktig du är. När det väl gör resultat blir man ju än mer peppad!!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-04-01 23:09:34

Jag har inte kommit igång med det riktiga promenerandet än. Det låter bättre än vad det är i verkligheten......:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej