engelsson har..

Publicerad 2011-03-01 21:53:29 i Allmänt,

surat färdigt..   O kommit fram till att detta blivit en riktig eländighetsblogg..bara sjukdomar o jämmer..  O det e baske mig inte jag...  Såååå mina vänner nu skakar vi av oss allt sånt o tänker framåt..mot sol o vår o spirande  blommor o de första små ekorröronsbladen på björken..på vårbäckar utan is o öppna vatten med solglitter på..
Idag har engelsson o käre sambon petat ner de första fröna i småkrukor o därmed gjort vårt bästa för o skynda på våren.. Tre sorters tomater o två olika paprikor hoppas vi ska spira o frodas..  Sen har vi köpt frön till Halloweenpumpor o meloner..de ska bli kul o se om vi lyckas med detta projekt..
Sen har vi ett jätteprojekt ang omplantering av krukväxter o ta tag i..vi har en gigantisk Monstrera som helt hotar o ta över vardagsrummet..den behöver bindas upp o petas ner i en större självvattnande kruka..var engelsson nu ska hitta en sån..alla jag sett hittills har varit för små   Pelargonerna har hämtats upp från vinterförvaringen i källaren o e bra på väg redan..
Vi har småplockat här hemma sista veckorna o planerat lite här o där..små projekt rörande tapetsering o en omplanering av köket e på g.. Vi hittade underbar grafitgrå mosaik på en loppis..en hel låda full med små mosaikbitar..dessa har vi tänkt o sätta fast på en arbetsbänk som ska placeras framför köksfönstret.. För arbetsytor behöver vi..massa sådana.. Sen har jag en tanke ang vårt lilla matrum..jag vill ha en fondtapet på en av väggarna o nåt ljusare på de andra..den mörkt gråa färg som finns där nu slukar allt ljus..o det e inte kul..det känns alltid skumt där inne.. O den röda färgen e jag hjärtinnerligt trött på..den måste bort
I morgon e det onsdag..vilket betyder loppisrunda för engelsson o sambon..   Sen ska jag baka piroger...chilenska empanadas..visserligen behöver jag nog anpassa kryddning o så lite för o passa alla här hemma men jag hittade ett recept som lät så otroligt gott..återkommer med recept o bilder..
Ha det så bra nu..var otroligt rädda om er..kram


Postat av: ejmis

Publicerad 2011-03-01 22:46:22

Visst är det härligt när frösådden drar igång?

=)

Postat av: Aprilsus

Publicerad 2011-03-01 23:00:56

Japp! Det gäller att hitta små ljusglimtar när det känns tungt, inte så lätt alla gånger. Du har ju dina gröna fingrar och visst måste det vara härligt att kunna hjälpa våren lite på traven? Själv har jag mer bruna fingrar och växterna gillar inte mig eller så är det jag som inte förstår mig på dessa små gröna varelser? Men jag älskar våren och när det börjar knoppas.



Att fixa med lite nytt hemma kan verkligen liva upp en. Ibland räcker det med en ny gardin, en fin kudde eller något annat skoj för att man plötsligt själv skiner upp. Själv väntar jag på lite värme, så jag kan klarar av att tvätta mina fönster som sett hemska ut sedan den sista höststormen innan kylan kom. Hoppas du gör några fina fynd på din loppisrunda, själv får jag nöja mig med lite sjukgymnastik. Men det är rätt okej. Dessutom känner jag mig glad, för idag blev jag klar hos tandläkaren. :D



Ha en toppen onsdag! Kramis!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-03-02 01:17:23

Vet inte hur jag läst för jag har inte uppfattat något gnäll. Rosaskimrande glasögon kanske. Avis om loppisrundan imorgon. Själv har jag tvättstuga....blääää. Kram

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-03 02:12:14

Bara du inte blir en sån där klämkäck person!

Blandat är bäst, precis som livet..

(by the way, har inte lagt märke till gnäll)!



Avundsjuk på köksgolvet, skulla passa ypperligt

hos mig ;-)



Recept på goda piroger vore trevligt,

det fattas mig!!



Nu ska den här gnällspiken försöka sova...

Nattinatti sötnos!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej