engelsson vaknade..

Publicerad 2011-03-08 09:34:59 i Allmänt,

med ett belåtet flin...solen knäppte mig lekfullt på näsan o berättade attt nu minsann så har den fått ordning på tillvaron..våren e kommen....
O tror faktiskt den kan ha rätt..det ser underbart ut ute o det kliar febrilt i engelssons gröna fingrar..
Lite frukost o sen ska jag nog tassa mig ut i min älskade trädgård.. Gå en nyfiken runda o se om något vågat sticka upp näsan än..
De frön vi satte i miniväxthuset här inne..har kommit upp..tomaterna först i sedvanlig ordning..de har alltid mest bråttom men nu har även paprikorna börjat sträcka sig ovan jord.. Snart dax o skola om dem..  Senare idag så ska jag leta fram min frölåda o börja planera ..ska rita upp en översikt över trädgården så man kan fundera ut var allt ska planteras..
Ooo vad det e härligt med våren..o ja jag vet..det kan fortfarande komma ruskväder o kyla..men nu tänker engelsson leva i nuet o i denna dagen..o ta vara på den o njuta i fulla drag  av solskenet o värmen..
Så här vackert var det i engelssons kryddland i denna bloggens begynnelse..det var nästan två år sedan det..så länge har  engelsson plitat på sin blogg.. Då bodde vi i kollektivet o nu bor vi ju ett aningens mindre sådant..med bara engelsson..käre sambon yngsta döttrarna o äldsta dottern med familj..
O vi trivs så otroligt bra med att leva så här..jag menar..man kan ha det sämre än o väckas av barnbarnspladder varje morgon anser jag..
Nu ska jag bloggpromenera ett tag..e nyfiken på vad ni sysslar med..lite orolig för en del av er som e sjuka o har värk.. Till er alla som kikar in..igår var ni över 40 st..vilka e ni..lämna ett avtryck...tassa inte bara in.. O ha en underbar vårdag alla...må solen lysa över er o värken lysa med sin frånvaro..kram


Postat av: Aprilsus

Publicerad 2011-03-08 10:39:00

Hej vännen! Läste precis din kommentar hos mig och jag besvarde den där på plats. Ja, det gäller att passa på att njuta av de fina dagar som är, för mars och även april kan ju vara rätt lynniga. Tyvärr har vi haft rätt blåsigt sen i helgen vilket gör att solen är skönare innefrån än när man går ut, men jag glädjs åt ljuset. :) Men huua vilka skitiga fönster jag har! Att putsa dem tär väldigt illa på mina onda axlar och ska jag klara av det, så måste de först bli varmare. Även om man vill ha alla rena samtidigt, så blir jag tvungen att ta dem med lite mellanrum.

Njut av ditt pysslande och närheten av familjen, jag skulle väldigt gärna ha det så...



Måste kila! Kramis!

Postat av: Christa

Publicerad 2011-03-08 19:22:17

Det är faktiskt ganska kul att göra en budget tavla hihi. Å Hur vart du av med värken, gjorde dom nåt. Å imorgon ska jag till läkaren så nu J............R får dom reda ut det här! Tack för att du delar med dig av dina upplevelser. Bra att veta. HALIIII

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-03-09 06:22:32

Morning! Härlig läsning hos dig! Du är duktig o skördar framgångar läser jag! Viktnedgången...

Underbara foton på lilla svarta Primadonnan! Sicket minspel hon har! Och dina isformationer...och loppisfynden! Det ena finare än det andra!

Kramen!

Ragnvi



PS. Näpp...ingen bebis här än!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-09 13:35:49

Verkar tyvärr som om vi tagit ut vårkänslorna

lite för tidigt (som varje år...)

SNÖ på väg igen!

Och vi som fortfarande har meterhöga drivor...



Kram fina du!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej