Godmorgon..eller eftermiddag kanske det hunnit bli..

Publicerad 2011-03-14 11:56:44 i Allmänt,

konstaterar engelsson yrvaket.. Huh jag har en av de där nätterna..då man ligger vaken o vrider sig o det bara inte går o sova..
Nya hemska nyheter från Japan i morse..ännu en jordbävning 6,3 denna gången..Och ytterligare en explosion vid ett kärnkraftverk.. USA drar sig därifrån..ett av deras fartyg har utsatts för strålning. engelsson känner hur detta blir mer o mer ogreppbart.. Hur ska  man förstå att en hel stad plötsligt e borta..bortspolad..att tiotusentals människor saknas..det bor inte ens tiotusen pers i engelssons by.. Nej detta e så hemskt att man värjer sig..fast man borde följa händelserna..om inte annat så av respekt för de som mist sitt liv eller sina anhöriga..sina hem o hela sin tillvaro..  engelsson kan ju inte göra så mycket..men jag kommer att skänka en slant..o idag så har jag att tänt ett ljus framför bilderna på min far o morfar som e älskade o saknade.... som en symbol för att visa att  jag bryr mig o deltager i Japans sorg..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-14 19:29:20

Ja det är fruktansvärt det som hänt och jag tycker att dessa naturkatstrofer händer allt för ofta. Thailand har väl återhämtat sig rätt bra, men Haiti lider väl fortfarande efter sin jordbävning och nu de stackars Japanerna. De har ju inte bara drabbats av en katstrof, utan flera. Även om Japan är ett land där invånarna är medvetna om riskerna för jordbävning, så går det ju aldrig att förbereda sig på något så här stort och hemskt.

Kramis!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-03-15 07:04:54

Morning! Man saknar ord för vad som händer i Japan...sååå hemskt! Om man kunde vifta med ett trollspö och göra det ogjort....

Innan jag glömmer; din Hasselbackspotatis...gör du den med skalen på?

Sen såg jag nästan ett monster hos dig, fniss! Är nog klokt med en krok i taket där!

Följde dig på promenad också...vad lite snö ni har!! Här ligger det metervis känns det som....

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-03-15 07:05:49

Glömde ju...nej, ännu inget barnbarn...suck!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej