Hej från soffhörnet...

Publicerad 2011-03-22 19:42:16 i Allmänt,

idag har hemskevärken o stora tröttheten slagits om herraväldet över engelssons tillvaro..jag har varit som en trasa hela dagen..inte en blund fick jag i natt o dagen har varit som en grå luddig filt som obekvämt korvat sig runt engelsson..  Sådana här dagar önskar jag inte min värsta fiende det e då sant.. Uffff vad jobbigt..o inte mycket att göra åt det..det som gläder mig e att jag ändå lyckats hålla mina ätrutiner nästan på pricken..bara ett mellanmål försvann i smärttöcknet..det glömde jag helt bort...
Idag har käre sambon lagat maten o haft snurr på tillvaron här hemma.... medan engelsson tuffat på i sin takt..ja eller inte tuffat alls..
I morgon MÅSTE engelsson städa o röja så nu gäller det o få med kropp o knopp på noterna..på fredag e det våffeldagen o det råkar vara engelssons födelsedag..jag misstänker en del besök så jag måste som sagt städa...   O det e väl detta måstet som sitter som ett ok över engelsson..fast jag ser fram emot födelsedagen så innebär  den  ett avbrott i den vardagliga lunken..o när avbrottet till råga på allt e knutet till mig så blir det automatiskt jobbigt..knepigt o förstå kanske,..men så funkar det för mig..
Ja nääää upp med hakan engelsson..o ut på bloggpromenad..för det mår man alltid bättre av..


Postat av: Christa

Publicerad 2011-03-22 21:11:32

Vännen då! Då är vi två trötta trasor med värk. Vi får stötta varandra. NU ska jag vila KRAMEN

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-03-22 22:02:23

Kramar om lite försiktigt och skickar lite ork. Kram

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-23 08:05:46

Kommer dina gäster för att träffa och fira dig?!

ELLER för att räkna ev dammtussar?!

Nää,- tänkte väl det..

Spara du dina krafter till det som är viktigt,

- att få umgås med sina nära och kära ;-)



Även här verkar det bli en extra-värk-dag.

Inbillar mig att det har att göra med nattens storm..



Kram fina du!!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-23 09:26:39

Oj, gumman! Det är så jobbigt när värken tar över så totalt. Inte blir det bättre av att man oroar sig för en massa måsten.



Jag kan ju tycka att du ska strunta i städandet, men jag vet av egen erfarenhet att det är inte så lätt alla gånger. Att råda andra är en sak, men att följa dessa råd är en annan femma. Finns det ingen i hushållet som kan avlasta dig lite med städningen?



Själv mår jag lite bättre nu än vad jag gjort de senaste veckorna och jag borde sätta fart att göra nytta här hemma. Tycker det är svårt att få något gjort när jag har andra saker inbokat på dagen. Tidspress= stress= ökad värk. Och när man känner att alla "måsten" bara växer så är det en stresfaktor det med. Lite moment 22 blir det ju...



Hoppas du fått mera sömn i natt och att det här blir en bättre dag? Massor av mjukiskramisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej