Hoppsan så vart det onsdag.....

Publicerad 2011-03-30 15:21:15 i Allmänt,

konstaterar engelsson vimmelkantigt o sticker upp huvudet i levernet..  Det har varit ett par sega dagar mina vänner..riktigt klibbsega.. Sådanadär då tillvaron knappt går på sparlåga..utan bara finns nånstans i periferin..ja nåt som alla andra sysslar med..  Jag har haft ont precis överallt o skallebank o snuva ovanpå det..ja  e det   inte rysligt så eländigt man kan ha det....  Men det e ju sånt som går över..o det gjorde det denna gången oxå..värk o skalllebank e nu på hanterbar  nivå o engelsson har rätat ut sig o trevat sig ut..
Idag har jag planterat om mina små tomatplantor..de fick stora krukor o bre ut rötterna i..väldans belåtna såg de ut o bli..
Sen har vi varit på en liten stillsam loppisrunda o fyndat påsktyger o påskpynt..det var kul o jag ska ta bild en annan dag på mina fynd..
Idag så fick engelsson ett efterlängtat paket på posten..nio år har jag väntat..nu ligger det en hel värld o väntar på huvudkudden..o ikväll e jag nog knappt kontaktbar..
Så nu ska jag stöka undan det nödvändiga så jag kan sjunka ner i min bok... Jag önskar eder alla en underbart trevlig onsdag..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-30 17:16:58

Usch vad jobbigt du har haft det, gumman. En liten fördel med att må skit är att de är så jälka skönt när det blir bättre och hanterbart.

Visst är det väl underligt hur fort veckorna går när man går mot ljusare tider. Känns som veckorna mest består av söndagar, onsdagar och fredagar. Inte underligt att man tycker att sommaren är så kort. Min logik säger mig att det borde vara tvärt om. Med långa ljusa dagar borde tiden gå lånsammare, men sen är det ju inte så mycket bevänt med min sk logik. ;)



Jag vill gärna lära mig lite om Photoshop elemnts och jag har hittat en dvd kurs som jag vill skaffa mig eller kanske önska mig i födelsdagspresent? Har läst lite om digital scrapebooking, som jag blev nyfiken på och då kan det vara en fördel om man kan använda sig lite av photoshop? Ja, det återstår att se vad det slutar? Kanske blir det ingenting? Rätt vanligt när det gäller mig, tyvärr.



Nu blev jag ju lässugen när jag såg din bok. Många år sedan man läste grottbjönens folk mfl. Är det där en fortsättning på de böckerna eller någon helt nytt?



Hoppas du har haft lika fint och härligt vårväder som vi (äntligen) har här på höglandet.

Varma vårkramisar i massor!

Postat av: Christa

Publicerad 2011-03-30 20:08:07

Visst är det segt och att man ska ha ont!!! Vet precis hur det är. Natten var en mardröm. Brännande värk som heter duga. Lider med dig och din värk. Veckorna flyger sin väg och man känner att man inte riktigt hinner med. Önskar dig en fin kväll KRAM

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-03-30 23:15:48

Tänk så lång tid det tog för den sista delen att komma. Jag trodde att hon gett upp.....:-)



Skönt att värken känns hanterbar. Jag har kommit på att min värk är mindre sedan jag började medicinera mot sköldkörtelproblem. DN hade en artikel inne om att värk och sköldkörtelproblem kan hänga ihop. Det verkar stämma på mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej