Köttsopppskok o barnbarnsmys..har

Publicerad 2011-03-21 19:37:28 i Allmänt,

engelsson ägnat förmiddagen åt.. Den lille mannen var liten aning för snorig för o få vara på dagis idag..så engelsson fick lite kvalitetstid med honom.. Kvalitetstid tänker ni kanske..bor de inte under samma tak.. Jodå det gör vi ju..eller ja på olika plan i varsin lägenhet.. bor vi Zac o hans mummi..så vi träffas ju varje dag flera gånger per dag..men sen finns det ju vissa stunder som mer fastnar i hjärta o minne..
Vi har tillbringat förmiddagen i köket..jag med mitt soppkok o han vid sitt ritblock.. Vi har diskuterat en massa viktigheter o funderat över ett o annat.. Om vi kom fram till nåt..jodå massa spännande.....men det e en hemlighet..men jag kan ju avslöja att vi tog en tripp till Egypten..
Här ser ni Farao med diverse symboler..som ormen o ringen o vaktande hökar..tror jag det var..det e så med Zac att allt han funderar över o lär sig..det hamnar på papper..
Sen gled vi över på biodling..väldigt fascinerandde tycker Zac detta med bikupan o drottningen o en biodlare..
Här ser vi en biodlare..o en surrande bikupa..o ett monsterbi..
Jack in the box..varför han ritade den minns jag inte riktigt..
Mysigt med en pladdrande funderande filosoferande liten man... Lite lunch lyckades vi peta in oxå mellan allt funderande..jag stekte lite lax o tärnade ner den bakade potatisen från igår o fräste den..o det var supergott
Det var inte synd om oss nej..
O nu ikväll så åt vi köttsoppan som puttrade på spisen i förmiddags..det var oxå smarrigt..


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-03-21 22:16:48

Är det möjligtvis en liten konstnär som spirar hos Engelsson.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-21 23:15:11

Vilka fina teckningar! Kan inte låta bli att småle när du beskriver Zacs behov av att rita ner sina tankar och funderingar. Precis så gjorde min minsting när hon var lite yngre. Hon kunde plötsligt lämna det hon höll på med och då hittade man henne med papper och penna i full fart med att teckna allt som rörde sig i hennes lilla huvud just för stunden. Jag har en stor kartong full med en del av allt hon ritat. Hon ritar fortfarande, men inte alls lika ofta. Det går i perioder. Just nu gör hon blyertsporträtt av kändisar och kompisar.

Zacs teckningar är verkligen jätte fina! De är både detaljerade och berättande. Jag visade dem för Mathilda och hon tyckte också att de påminde om hur hon själv ritade som liten. Hon skulle precis fylla 6 år när min mormor dog. Till hennes begravning ritade Mathilda en jätte fin teckning som hon själv lade på kistan. Min mamma har som tur är sparat en kopia som hon har ramat in och hängt upp på väggen.

Låter som du haft en riktigt mysig dag.



Kramisar!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-22 09:13:42

Vilket härligt sätt att ge uttryck för sina tankar!

Vad månde bliva?!



Önskar dig en riktigt fin vårdag ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej