Solen skiner mycket målmedvetet..

Publicerad 2011-03-24 13:54:39 i Allmänt,

över engelsson o tillvaron..mest hela dagen har den jobbat på.. O lyckats lura upp några strån gräslök t om..
Kan man börja tro på våren nu..vi har ju hela april kvar..o aprilväder ska man inte underskatta..
Ännu kan det vända kraxar oyckskorpen långt inne i engelssons medvetande..  Men strunt samma..idag e det väldans trevligt på alla sätt o vis o leva..värken e på hanterbar nivå..vågen visar minus o ikväll kommer sonen hem.. Hemmet e någotsånär presentabelt o middagen för ikväll e planerad.. Så när jag knattrat ner detta så tar jag en kopp kaffe o en korsordstidning o styr mot balkongen..
Var en runda till stora affären idag o shoppade lite livsnödvändigt..sneglade lite mot Lindex..liite sugen e jag allt o inhandla nåt nytt i klädväg..men tänkte vänta tills jag gått ner precis tio kg innan jag unnar mig nåt nytt som belöning..dit e det fortfarande lite mer än ett kg kvar..
Ooo vad jag e på gott humör i dag..det e så innerligt skönt med solen..o speciellt efter hemskeblåsten i natt det enda som inte  e så kul e ju att solen obärmhärtigt avslöjar engelssons skitiga fönster..hrrmm.. Så följaktligen tänker jag kisa förbi det de närmaste dagarna..för tvätta dem..det orkar jag ändå inte just nu..
Jag ska sluta med en bild som jag o dottern tog till ett fotoprojekt på hennes skola..hon skulle fotografera tio känslor..o denna bilden symboliserade glädjen..
Ha en bra torsdag ni som kikar förbi.....kramen på er


Postat av: Ännelaij

Publicerad 2011-03-24 18:21:38

Vilka fina "tankekort" du har gjort på din blogg.

Verkligen bra.

Många kramar

//A

Postat av: Anniepiie

Publicerad 2011-03-24 20:50:57

Att bilden utstrålar glädje är det ju ingen tvivel om! :) Jättehärlig med tulpanderna och allt! :) SV: Oj, har du haft en annan blogg förut? har inget minne av att du har varit inne hos mig och kommenterat förut! Men jättekul att du kikade in! :D ha en bra kväll nu. Kram

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-24 22:36:16

Sent omsider tar jag en kort kvällspromenad

i Bloglandia..



Vilken härlig bild,

och vilka tänkvärda ord du ger oss!



Nattinatti

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-25 08:44:45

Kikar in för att säga grattis till engelsson och önska henne en riktigt fin födelsedag.



Har haft lite svårt att få tid att läsa och kommentera då jag haft väldigt begränsad data tid på den lånade datorn, som dessutom är väldigt seg. Har försökt rensa och dona på dotterns dator. Det är ju inte kul när det tar flera minuter att öppna en webbsida.

Ser att jag missat ditt sista inlägg!? Av någon anledning har inte din länk blivit uppdaterad på min blogg? Dessutom kommer denna lilla ruta upp igen om att det krävs inloggning till din blogg. Den går visserligen att klicka bort och så kommer man in ändå. Mysko!?



Skickar med en jättestor virutuell tulpanbukett i vårens fina färger, sjunger ja må hon leva (vad glad för du slipper höra det :P )och avslutar med en extra stor och varm kram till dig, min goa bloggvän.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej