Underfundiga ungar....ja

Publicerad 2011-03-31 09:07:24 i Allmänt,

finns det nåt häftigare än barn..  Jag kom o tänka på en gång när jag o dåvarande mannen o våra yngsta flickor..då 6 o 8 år var till stora staden på besök..   Vad vi skulle där o göra har jag glömt men vi letade efter en adress i allafall..  Maken var stresssad o på dåligt humör eftersom han avskyr o köra i stora städer o vi hade snurrat runt ett bra tag.  Plötsligt kör vi förbi en Mc Donaldsrestaurang..spontant utbrister flickorna ooooo MacDooooooooonalds..  Maken säger bestämt att vi absolut inte har tid med sånt o jag ber en tyst bön att de måtte nöja sig med det..
Vi fortsätter o snurra o leta o plötsligt e vi vid restaurangen igen..återigen hööörs ett ooooooooo Mc Dooonalds från baksätet o makens händer vitnar vid ratten.. Han nöjer sig dock med att mumla lite o kör vidare..
Vi kör vidare o snurrar o snurrar o naturligtvis hamnar vi där igen..denna gången e maken beredd.. Bestämt o obevekligt säger han.. Nu vill jag inte höra ett ord om Mc Donalds mer..förstått..???
I baksätet e det nu tyst..väldigt tyst.....ett litet tag...sen hörs ett fnitter o ivrigt viskande.. O sen börjar två små tjejer ljuvt sjunga...Old Mc Donald had a farm ...Ee i ee i oh Ee i ee i oh
Gomorron..ja brist på humor har engelssons ungar aldrig lidit av nej...
Här har vi det aningen gråtrist med en liten aning löfte om sol.....vi får hoppas den gör ett ryck o bryter igenom det gråa..hade varit skönt med lite solvärme...

Idag ska engelsson ut o fika med några vänner..den ena av dem har jag inte träffat på en herrans många år..vi umgicks mycket när våra äldsta var små..

Jag önskar er en solig o fin torsdag..kramar


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-31 12:40:50

Ha en trevlig dag med dina vänner, hoppas solen tittar fram?

Även vi har ännu en av alla dessa mulna dagar och den ska förgyllas med en tur till Vetlanda. ;)



Kramisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej