engelsson har haft bråda dagar.....

Publicerad 2011-05-17 09:54:38 i Allmänt,

minsann..  Ja godmorgon på er o hälsningar från ett regndränkt Blekinge..  Regnet har formligen vräkt ner av o till under ett par dagar.....ja när det inte haglat förståss..o däremellan så har vi haft strålande sol..ja skumt väder...
Men engelsson har inte varir sysslolös för det...i söndags t ex var jag fullt upptagen med o vildsint heja fram mitt älskade hemland till ett länge efterlängtat VM-GULD.. engelsson skulle inte kunna bry sig mindre om sport i vanliga fall..men när Finland o Sverige möts så här så kommer sportfånen fram i mig..big time..  Min stackars familj var i milt chocktillstånd över en hysteriskt hoppande o viftande engelsson som jublade o jublade o jublade när målen bara trillade in.. Ja jisses..o sen kan jag tycka att ett VM-silver för Sverige inte e nåt att förakta..om man tänker att lilla norden kom etta o tvåa mot såna hockeygiganter som t ex Ryssland..
Firarkaka.--cupcakes i blått o vitt..o fatet e av Erik Höglund..
.
.
.
.
På fredagen var vi bjudna på grillfest hos goda vänner... God mat trevligt sällskap..massa prat o skratt..såna där kvällar som ger ett gott genklang i själen länge länge efteråt.. Vi tjejer satt o drack lite vin på altanen medan gubbarna grillade..bra arbetsfördelning kan engelsson tycka...
Ute i engelssons rabatter händer det vidunderliga ting nu..vartendaste dag upptäcker jag nån ny blomma som växt en massa eller slagit ut i blom..
Här det lilla miniträdet....Caraganen o sen så har den kinesiska smörbollen äntligen slagit ut..med den höll det på o gå riktigt illa när det blåste som värst häromdagen..  En plastback virvlade rätt in i rabatten o hade sånär mejat ner engelssons skyddsling..men den reste sig igen o blommar som sagt för fullt nu..
Backsippan igen..ja en utblommad sån..
O sen om ni minns den fina fågelholken som engelsson fick i present av familjen förra våren..den med en kamera i..så att man kan följa en fågelfamilj.. Ja den e uppmonterad o till engelssons glädje har den fått hyresgäster..men tyvärr så har något hänt med kameran..så den sänder inga bilder..så det e ju surt..men små invånare finns i den..o det känns ändå bra...
Nu börjar käre sambon rassla med dammsugaren..misstänker att han vill ha hjälp o städa..så jag får aktivera mig..ha en bra dag alla fina..kram på er..


Postat av: Boman

Publicerad 2011-05-18 17:30:27

Tja, kanske har de satt för linsskyddet, för att få lite privatliv:-)

Postat av: Christa

Publicerad 2011-05-19 20:11:57

DEN FIRAR kakan skulle jag mumsa i mig nu! PÅ EN GÅNG. Hurraaa här var det också livat, vi och grannar runt om kring. Allt väl? Jag har hinner inte med nu för tiden. Sitter här och där. Fb har tagit lite mera tid för jag har öppnat min Roses & Angels sida där också! Kika in om du har lust. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej