Hehej mina vänner....

Publicerad 2011-11-04 20:41:50 i Allmänt,

nu e det bara o inse faktum.. Hösten e här..japp..  Kylan har hittat engelssons leder o gjort dem alldeles omöjliga till humöret..så nu e sommaren officiellt över..   Jag stapplar runt som en sprattelgubbe här..ingen styrsel över stela värkande leder kan jag uppbringa..att gå i trappor e ett äventyr o skogsrundor kan jag glömma..   Ja det e roligt nästan jämt..
.
.
Men enligt vädergubbarna så skulle helgen bli så fin så..så engelsson sätter sitt hopp till att de vet vad de talar om...  För stunden förlitar jag mig på min fleecefilt o en sprakande brasa o lite kardemummakaffe för o hålla kylan i kroppen stången....   Idag har engelsson ändå trots smärtorna haft en fantastiskt trevlig dag.. Dagen började på ett förträffligt vis när jag upptäckte att goaste Issa städat hela badrummet åt mig..o sorterat sitt o syrrans smink..   Så nu e det jätteprydligt därinne.. Sen fortsatte det med en skön fridfull frukost o sen fick engelsson finbesök av goa vänner..Det blev en lång lång fikastund..skratt o fniss o prat..
Bästa medicinen e bra vänner..
En av tjejerna hade med sig fantastiskt fina kläder till lilla Zelda..en underbar klänning..pyjamasar o ett par manchesterjeans..  Tack goa du som köpt så fint till lilltjejen..  Ja som vi längtar nu.. Januari kan inte komma fort nog..engelsson e så nyfiken på tösen.. En livlig krabat e det i allafall..full rulle i magen.. Zac e betydligt mer sansad än sin mummi.. Han tar detta med o snart bli storebrorsa med knusende ro.. Han ler lite överseende mot sin stjärnögda mummi som kvittrar om bebisar..  Men idag kom han ändå på en fördel med det hela..han kom på att när mamma låg på BB med nyfödda lillasyster så kan ju en nybliven storebror inte gå till förskolan.. Så hokus pokus hade han utverkat en liten minisemester åt sig själv i januari..
.
.
.
.
I morgon ska engelsson ha sovmorgon..ja att jag ska ha..har inte sovit mer än någon timme i natt.. Så nåde den som väcker mig i morgon..
Sen ska jag ut i trädgården på förmiddagen...tonåringarna kan känna sig officiellt straffkommenderade.. De sista löven behöver komma i sopsäck o lite krukor bäras in i skjulet..sen kan allt få gå till vintervila där ute..
På eftermiddagen får jag en kaffegäst..det ska bli kul..länge sedan jag träffade denna vännen..
.
Men nu vill inte fummelfingrarna mer..så jag sätter punkt o önskar er en förträfflig helg..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-11-04 21:43:18

Inte roligt med värkande leder och muskler, men livet har sina glädjestunder ändå. Barn, barnbarn och andra nära och kära är de som förgyller live. En hjälpande hand, ett leende, en kram, ett förtroende och mycket, mycket mer kan göra stor skillnad för hur man känner sig. Tack och lov är det inte enbart ens envisa och värkande kropp som styr allt.



Hos oss har det känns som vår i luften idag!? Vi får hoppas på en fortsatt fin helg. Må så gott, vännen! Kramisar! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej