Onsdagen avklarad..

Publicerad 2011-11-23 16:47:28 i Allmänt,

veckan snurrar på mot helgen..   Ja hehej på er..engelsson sitter här o funderar på om det inte fattas en dag denna veckan..för i morgon ska det tydligen vara torsdag..o det e jag inte riktigt med på..  Ja ibland så kilar veckorna verkligen undan.. Man hinner inte med ett dugg...
.
.
Idag har vi klarat av besök på försäkringskassan o lämnat papper..O sen har vi inhandlat en ny bänkskiva till klöket..en lååång rackare som går från vägg till vägg..oooo engelsson ska få massor av arbetsyta o bre ut sig på..underbart  underbart..  Igår satte käre sambon upp en ny hylla i köket..en enkel furuhylla som vi fyndade på en loppis för en tia o som han målat vit.. O det blev verkligen bra..där stoppade engelsson raskt in alla sina älskade kryddburkar o flaskor o all torkad svamp o annat som behövs i matlagningen...  Sen tänkte jag be honom sätta upp krokar både på sidan av skåpet o under..så jag kan hänga sax o annat oumbärligt där...
En aningen suddig bild..ljuset var inte det bästa.. Den svalde verkligen mycket..kanonbra..o sen på väggen intill så ska det upp magnetlister till alla mina knivar..
.
.
Jag lovade ju bild på mina julfynd från Netto,,
Kuddöverdrag..39 spänn..
Brödkorg o grytlappar i glatt prickigt..minns inte vad de kostade..men det var inga stora pengar..
-
-
Nu sitter engelsson o bara myser..brasan sprakar hemtrevligt..tonåringarna sysslar med sitt o nere  i ungfolkets kök håller Petra o hennes kompis Sandra på o lagar en thaigryta till kvällsmat..vilket innebär att engelsson e befriad från all kökstjänstgöring ikväll..
.
.
Imorgon e det stora bakaredagen hos goda vänner..då ska vi trolla ihop lussebullar o mjuk pepparkaka..o annat gott.... Det ska bli kul---det ser jag verkligen fram emot..
.
-
En spindelorkide
o en fjärilsorkide
Fotade mina vackra orkideer som vissserligen inte e direkt julaktiga..men fina ändå..o de blommmar o blommar troget..
.
Nu ska jag kura ihop mig i mitt soffhörn med fleecefilten uppdragen till nästippen o lyssna på brasans sprakande..o bara varva ner o njuta av de goda matdofterna som börjat sprida sig i huset.-.kram på er..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-11-23 21:00:38

Även här har dagarna rusat på och att flickorna var lediga i måndags kortade ju ner veckan lite extra. ;)



Idag har jag slitit ont i källaren och nu känner jag att jag lever, men inte på något bra sätt. :(

Nu är stjärnorna hittade, men nu återstår det att få dem på plats. Jag bor ju nära Netto, men inte såg jag att de hade så mycket fint eller kanske titta jag inte med engelsson ögon?



Är det i Blekinge alla bra loppisar finns eller är det enbart för att du har öga för fynd och inte jag, kanske? ;)



Ha det så mysigt denna onsdags kväll. Kramis!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-11-23 23:18:52

Vilken fantastisk tapet du har. Rena rama 50-talet.

Postat av: Tussan

Publicerad 2011-11-24 08:35:36

Hej Det blev ju jätte fint... Kanon bra.. Syns sen Syrran kram ...:)



_______________________

I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://html.expresso.me/smileys

Postat av: Janne

Publicerad 2011-11-24 09:38:38

Hej! Ja Engelsson måste ju kunna breda ut sig i köket både till höger och vänster. LER ! Det är skönt med lite plats i köket. Ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej