Gomorron i gråvädret..

Publicerad 2011-10-04 09:37:00 i Allmänt,

ja åtminstone här i Blekinge så har vi en rätt grådaskig morgon..  Jag o sambon dricker påtår o kollar vad som hänt i världen..  Läser på Afonbladet om häktesvakten som slogs ihjäl igår.. Så fruktansvärt att ett ungt liv ska behöva gå till spillo sådär.. Jag förmodar att det e väldigt svårt att alltid kunna förutsäga vad våldsamma människor ska kunna ta sig för..men jag tycker ändå det känns som om de inte haft tillräcklig bevakning på honom..sånt ska inte kunna hända....
.
engelsson har  ont lite varstans idag så jag e tvingad att ta det lite lugnt..  Men en tripp till storstaden lär det bli framåt dagen med Isabelle..  Vi hämtar henne efter skolan o kör o gör lite ärenden..  Tror att det kan bli en runda ut till Boön oxå..  Det var längesedan vi var där nu.. Läste på en blogg att det ska växa en gran på ön som e 4 m i diameter..låter helt otroligt..så det måste ju engelsson få se..
.
Ska göra ett försök att ladda ner de andra bliderna jag tog igår..
O det gick ju galant..så då tar vi resten oxå.
Vi gjorde flera stopp längs den fina grusvägen...den följer en ås klädd med stora fina bokar..
Uppe på toppen av åsen finns en liten glänta omringad av bok o med en tät granskog i bakgrunden.. Där brukar vi stanna till både höst och vår..Stämningen där e lite sagolik..man förväntar sig o se tuvstarr fnissande skutta över gläntan medan gråtrollen överseende tittar på..
.
Magiskt.. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe o vila axlarna en stund..jag önskar er en bra dag


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-10-04 11:09:23

Nu kan man ju se att det även är höst nere i Blekinge. Magiskt vackra bilder... :)



Här är en till som går på sparlåga, då kroppen är stel och ond. På höglandet tittar solen fram mellan molnen och det blåser rätt duktigt utanför mitt fönster.



Hoppas du hittar den stora granen, då kanske vi får se den på bild här? Ha så trevligt på din utflykt och var rädd om dig, vännen. Kramisar i massor!

Postat av: Svenne

Publicerad 2011-10-04 13:48:48

Finfina bilder. Speciellt den näst sista bilden. Jag hoppas det onda släpper under dagen. Förresten hälsa Isabelle.

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-10-04 21:55:56

Härliga bilder. Här snurrar tankarna idag eftersom dotra är kriminalvårdare/socionom. Hon jobbar mitt uppi det där. Alltså inte i Huddinge, men inom samma verksamhet. Tänker på kvinnans familj.

Postat av: MissStorm

Publicerad 2011-10-06 22:40:25

Jag sitter här och gapar över dina underbara foton. Jag vill kliva rakt in i dem och din vackra värld.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej