Hehej...

Publicerad 2011-10-14 14:14:15 i Allmänt,

en småtrött engelsson vinkar lite från soffhörnet..  Det har varit ett par sega trötta dagar.. Dottern e på fötter o tebax i skolan..tack o lov.. O engelsson har varit o tagit blodtrycket o det kan jag ju konstatera att där felar då ingenting..den låg perfekt..120 genom 80..  Så meducinen har fått ordning på den delen av engelsson i allafall..  Så varför jag e så tröt o seg vete fåglarna..

.
Dagen stavas fredag o helgen stundar..o det måste engelsson erkänna att det ser jag verkligen fram emot.. Ikväll e sambon o jag bjudna på middag hos goda vänner..  Skönt o komma till dukat bord o bara sitta o prata o umgås över lite god mat.. I morgon ska lille barnbarnet o hans mummi ut på äventyr..  Vart vi ska e väl inte så jättebestämt..men nåt hittar vi säkert på..  Herrarna ska jobba på vinden o äldsta dottern måste ha studiero..så jag tänkte få den lille pratkvarnen ur huset..  Han o jag kan  lösa världsproblemen utom hörhåll från hans pluggande mor..  Blir säkert en riktig gofika på byn..o sen ska vi kanske  bestiga ett berg..det finns en hög hög kulle mitt i byn som heter Himmelsberget..o uppe på toppen har de byggt ett utsiktstorn för några år sedan.. Det kan säkert roa en liten man.. När engelsson var liten så var det berget målet för många söndagspromenader..det var mäktigt att stå där som liten tulta med pappas hand i ett fast grepp o hisna över utsikten..
Nu ska jag snart få liv i sambon som sover middag i allsköns ro i sovrummet..  Får han sova för länge så sover han kanske inte inatt..o så illa vill ju inte engelsson att det ska gå..bäst o ruska liv  i honom..
.
.
.
Bilder från i onsdags då jag o sambon åkte en liten runda i det fina vädret..
.
Nehe väcka sambo var det ja..  Ha en fin fredag..kram på er
.


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-10-14 16:27:44

Härligt att blodtrycket är som det ska, tröttheten kan bero på så väldans mycket annat. Låter som du får en skön mjukstart på helgen och ladda batterierna för att ha lite extra ork med lille barnbarnet. Snart drar jag och äldsta dotter mot huvudstaden och imorgon får även jag träffa båda mina barnbarn och mina vuxna söner. Lite ska jag väll hinna pussa på dem innan vi åker hemåt på söndag igen. Gillar inte riktigt att åka så långt bara för en helg, men men...



Hörs av igen nästa vecka, tills dess vill jag att du har det riktigt bra. Massor av kramisar!

Postat av: mimmi

Publicerad 2011-10-14 21:24:03

Den sista bilder blir min favorit .den var så himla bra :)

Ja det är gott att få komma till ett dukat bord och bara få sätta sig och äta :)

kram/Mimmi

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-10-15 12:05:44

Ser ju att du kommer att ha en härlig lördag!

Umgås med pratkvarn kan ju vara alldeles underbart...

Och skönt blodtrycket är så bra!



Magiska foton :-)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej