Mysigaste söndagen....

Publicerad 2011-10-30 21:07:08 i Allmänt,

på bra länge har vi haft..  En riktig mysdag..men ändå en väldigt kreativ sådan..   Äldsta dottern har suttit med sina böcker o pluggat..  Tonåringarna har pysslat med sitt.. Zac har gjort en störtdykning i Halloweenlådorna o dekorerat hela undervåningen på det mest förfärande vis.. Spindlar med tillhörande nät överallt..pumpor annat Halloweenpynt lite varstans..ja han e nöjd som attan....Käre sambon o svärsonen har nästintill färdat en stor del av vinden..nu e det snart dax för målning o golvläggning o sen kan Isabelle börja bära upp sina grejer.. o engelsson då..vad har jag gjort..jaaa Jag har lagat en massa mat..jag hittade färsk kyckling till ett jättebra pris..så jag köpte ett helt gäng o stoppade in i ugnen.. Det blev vår söndagsmiddag ihop med stekt potatis o smarrig sås.. Det som blev över ligger nu rensat i en burk o ska bli en kycklingpaj i morgon.. Till efterrätt så knåpade engelsson o tonåringarna ihop två bärpajer med lock..kanongoda var de..
.
.
Ja vi har haft det bra..på alla sätt o vis..lite släktforskning har engelsson hunnit med.. O jag måste bara berätta en rolig sak.. Jag tuffade runt på diverse forum o sökte efter mina släktingar då jag stötte på ett namn o telefonnummer till en kille i Stockholm som sökte info om samma personer som jag..  Så jag tänkte ..varför inte o slog honom en signal.. O det var en fantastiskt trevlig människa som till engelssons enorma förvåning erbjöd sig att posta alla fakta han rotat fram till mig..Vilken kille det förde mig framåt ja eller bakåt rent tekniskt  flera generationer..o gav mig en massa nya uppslag.. Så glad jag blev..
.
.
Nu har kvällen kommit ikapp engelsson.. Köket e städat o jag bara sitter o myser o smälter alla intryck.. I morgon e en ny dag..o då ska engelsson  ut o fota lite..det kliar i avtryckarfingret..


Postat av: Janne

Publicerad 2011-10-31 08:43:25

Hej Engelsson ! Ja här har det varit fullt opp med resa till Skövde i fredags och städning samt besök på middag i Söndags. Så Engelsson ska veta att Henriksson var trött på Söndagskvällen. Ha en fin dag !

Postat av: Svenne

Publicerad 2011-10-31 09:47:57

Jag har själv varit intresserad av släktforskning när jag var yngre, speciellt då jag hade en mor som älskade att rota i gamla kyrkböcker. Men jag växte tyvärr ifrån det där. På den tiden var fotboll viktigare :)



Min fars släkt härstammar ifrån Öland & Stockholm medan min mor härstammar ifrån trakten "Övre Kalix", med förgreningar till Finland. Enligt min mors kusin så kommer vi ursprungligen ifrån Ryssland/sibirien på min mors sida.. Spännande



... Har fortfarande än idag svårt att tro att vi var ett gäng pågar som lekte och busade i Torne träsk en gång i tiden enligt min mor...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej