Regnigt o grått..

Publicerad 2011-10-18 10:29:35 i Allmänt,

e det i Blekinge..  God förmiddag på er..  engelsson sitter o tar igen sig i soffhörnet..  Ute regnar det som sagt o det ser riktigt gråtungt ut på himlavalvet..så detta lär nog hålla i sig hela dagen misstänker jag..   Här hemma har vi haft en bra helg..  Underbart höstväder..med strålande sol o värme både lördag o söndag..kan man önska sig mer....  I lördags så tog sig engelsson o Zac ut på äventyr o tonåringarna hakade på..det tillhör inte vanligheterna det så det var extra mysigt.. Vi besteg Himlaberget..nåja..en glatt pladdrande Zac anför sin något utmattade skara mot toppen..han med raska steg..vi tre häftigt flåsande..  Men upp kom vi o utsikt fick vi se..o den var lika hisnande som engelsson mindes den från barnaåren..fast det gamla tornet var nog högre..eller om engelsson var kortare i rocken på den tiden.. Zac tyckte det var jättehäftigt med tornet o tog den genast i besittning..han har nog planer för fler besök där uppe..men då tror jag nog att han får flirta med sin far..den där backen upp var inte rolig..
Trädgårdsarbetet börjar gå mot sitt slut nu..en helg till så e vi klara..  Mina underbara tonåringar tog o rensade hemskehäcken mot vägen som gett engelsson ångest hela hösten.. Jag klarar helt simpelt inte av o ligga o krypa under den själv..så den har varit en riktig nagel i ögat på mig länge nu.. Men nu e den rensad o fin..underbart..  Nästa helg får vi hjälp av goda vänner o greja lite med räfsning o sånt..tänk vad snällt..sådana vänner finns det inte många av..
.
.
.
Ne..om man skulle kicka fart på dagen..o få lite gjort kanske..ingen dum ide,,  Ska laga kålpudding idag..den behöver förberedas o så måste jag handla lite ..  Jag önskar er en bra dag..kram


Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-10-18 20:53:23

Har förutom jobbet då hållt mig till innepyssel. Gjorde om lite på bloggen bl.a

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-10-19 11:07:13

Kålpudding...

kanske man skulle göra det någon dag

och bjuda hem ungarna ;-)



Kul att du är med och gissar i min tävling!

Lycka till ;-)

Postat av: strömma

Publicerad 2011-10-19 21:54:35

Det lät som ett riktigt kämpepass att ta sig uppför som ni gjorde. Bra gjort :-).

Skönt att ni fick hjälp med häcken. Man ska slita en generation i taget S.



kram

strömma

Postat av: Janne

Publicerad 2011-10-21 12:11:48

Goddag Engelsson ! Hur står det till ? Här har det varit lite grådisigt med regn men från igår Torsdag så har solen lyst. Ha en fin helg !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej