engelsson har gjort kväll...

Publicerad 2011-09-15 20:06:23 i Allmänt,

o förankrat sig i soffhörnan..  Köttsoppan e kokt o serverad åt en hungrig familj..allt e undanplockat..dagens skörd av svamp e färdigrensad..kaffegäster har vi haft o en riktigt riktigt bra dag tassar mot sitt slut..
.
.
Vi for  den sedvanliga skogsrundan idag sambon o jag.. Bara en liten bit utanför samhället åkte vi.. In på en liten traktorväg o in i höstskogen..  En regntung skog..med glitterdroppar överallt som gnistrade i solen..  Svamp fanns det naturligtvis..mest trattkantareller åter igen..var i himlens namn finns alla soppar..???
.
Stämningen i skogen var lite trolsk..solen kom o gick o regnet hotade hela tiden i luften..en o annan snabb skur kom det oxå..
Jag hade med mig min nya kamera o tog några bilder..jag saknar ett macroobjektiv till den kameran.. engelsson e ju van o krypa nära motiven..o det känns konstigt att behöva hålla avståndet..
.
.
Så för macrofotograferingen får jag fortfarande förlita mig på min gamla trotjänare..
Ja det droppade o drippade överallt i skogen..så efter att ha fyllt våra korgar med trattisar så åkte vi hem... Ordentligt blöta men nöjda o glada o fulltankade med upplevelser o frisk luft..
.
.
I morgon e de fredag..då ska engelsson städa..o åka till skogen såklart..o sen ha en mysig fredagskväll med nån film o nåt gott att äta...  På lördag ska vi hem till goda vänner o äta gott o umgås..o på söndag e det den årliga Vikingamarknaden.. Dit ska nog engelsson fara med kamerorna i högsta hugg..det blir tredje året i rad.. Så helgen e fullplanerad..sen får vi ju se hur långt orken räcker..
Nu ska jag kika lite teve..ha en bra kväll alla..kram


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-15 22:59:16

Berättar att jag mår ganska bra. Lite yr, men inte alltför häftigt i alla fall.

Postat av: strömma

Publicerad 2011-09-15 23:15:33

Grattis till nya kameran. Dina bilder är så njutbart vackra och du är duktig med kameran.

Vad gott med köttgrytan med svamp. Svamp är så himlans gott och säkert mycket godare också för er som plockat själva.



Ja, då har både du och jag tur med söner som hjälper oss när nöden är som störst med datorerna :-).

Jag brukar prova fixa till den om det är nåt vingel. Men ibland hjälper varken tjurighet eller annat och då förbarmar han sig och tar över. Men jag vill inte "onö" han mer än nödvändigt genom han har heltidsjobb, 2 barn och fru och allt annat också.



Postat av: Bia

Publicerad 2011-09-16 05:46:39

Oj så mycket svamp man hittar hos dig! Nästan mer än i skogen! (Säger hon som inte hämtat hem den minsta lilla svamprackare...) Ha en trivsam helg!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-09-16 18:07:17

Jag kan inte nog berömma din vackra fotokonst! Sen är jag också avundsjuk för att du kan kräla omkring på marken när du fotar, jag behöver en lyftkran för att komma upp om jag hamnat i magläge. haha

Soppar ja, jag trodde ett tag att det skulle bli ett riktigt Kalle-år, men där bedrog jag mig. Jag har min lillskog med motionsspår, där plockar ingen sopparna utom jag så jag hämtar hem några varje vecka på samma ställe. Som att ha en grönsaksodling, mycket fiffigt!

Ha en trevlig helg och hoppas ryggen håller

Postat av: Boman

Publicerad 2011-09-17 06:25:27

Trevlig helg!

Arbetar så skogen får vänta till veckan för vår del.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej