Gokväll..

Publicerad 2011-09-02 21:02:28 i Allmänt,

engelsson har förankrat sig i soffhörnet..o där hade jag helst stannat hela helgen.. Jag känner mig oförklarligt stressad av hela tillvaron just nu..  Jag har sagt ifrån till höger o vänster att jag vill ha en stillsam helg..jag mår inte bra..trött o ont i kroppen o en envis förkylning som jäklas..  Men det e som om ingen riktigt lyssnar..det kommer förslag o antydningar från alla håll om hur engelsson borde tillbringa denna helgen..  O jag vill bara slå  vilt omkring mig o boa in mig i mitt soffhörn..
.
.
Det gick inte så bra hos läkaren idag..jo sockervärdena var jättebra..så dem har engelsson fått ordning på Men mitt blodtryck var alldeles för högt o nu e ytterligare en medicin tillagd i listan.. Sen var återigen mitt ekg oroande...hur kunde min läkare inte riktigt redogöra för men engelssons hjärta mår inte bra..  Nu e jag väl inte så väldigt överraskad över det..detta med hjärtsjukdomar e nåt som finns i min familj o drabbar då engelsson i rakt nedstigande led ett antal generationer tebax..Men det känns ändå tufft.. Så jag vill o behöver få vara hemma o smälta detta..i lugn o ro..
.
.
Vi var in till storstaden o lämnade in papper till Fk..det finns visserligen en filial i byn oxå..men den e inte öppen alltför ofta.  O detta var papper som engelsson mår bäst av att få lämna ifrån sig så fort som möjligt..så e det gjort o ökar inte min stress.. På hemvägen stannade vi till o kikade efter svamp.. Blev inga ätbara fynd..men som fotoobjekt dög de
.
.
.
.
.
.
.
.
Nu ska jag kika runt hos er..


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-02 21:56:38

Inte bra alls att lilla hjärtat inte mår bra. Skönt ändå att man har full koll på det hela.



Jag kan inte påminna mig att jag sett Viola Gråstens lila. Min fd svärmor har två orange hemma. Tyvärr får jag ju inte vara med och ärva dem längre......:-) Satt och kikade lite på tradera efter Viola Gråsten. Då insåg jag att jag har gamla retrolakan i tyglådan som jag kan få multum för. Jag måste ändå rensa ur en massa tyger och kan jag få betalt för det så gör det ingenting. De där gamla lakanen är jag ändå färdig med, så att säga.

Postat av: Petra

Publicerad 2011-09-02 22:24:59

Som sagt krya på dig och var rädd om dig!//Petra

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-09-03 00:29:02

Väldigt tråkigt att höra att ditt hjärta inte mår riktigt bra. Självklart är det jobbigt och oroande när man får negativa besked. Tycker du gör helt rätt som tackar nej till alla erbjudanden. Ibland måste man bara få vara och gör ingenting...



Väldigt fina bilder på svamparna. Det syns att du börjar bli vän med din nya kamera. :) Ha det nu så bra du kan i soffhörnet och ladda med lite ny energi.



Natti natti kramisar! <3

Postat av: eva

Publicerad 2011-09-03 09:14:01

Hua inte kul med ditt goa varma hjärta och självklart tycker jag att du ska ladda dina batterier och mysa i ditt soffhörn och bara få vara för det behöver alla ibland och dom som inte vill lyssna på dig kasta bort dom tar bara för mycket energi eller säg så dom fattar många varma kramar till dig

Postat av: eva

Publicerad 2011-09-03 13:16:24

kram på dig

Postat av: Christa

Publicerad 2011-09-03 16:27:48

Iltaaa! Nu är benen bärande igen efter en veckas influensa. FY fan vad det har varit jobbigt. Hoppas du mår bra? Fina natur bilder du visar som vanligt. Hörs mera kramen♥

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-09-06 20:07:56

Men, där står ju en sotvaxing, en av mina absoluta favoriter som jag bara hittar ibland av misstag, den är ju läcker, inga matsvampar säger du! Fantastiskt fina foton tar du, månne har du en riktig systemkamera? Läser vidare...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej