Hehej i stugorna..

Publicerad 2011-09-21 18:55:26 i Allmänt,

engelsson e på spaning efter den ork som flytt..   Ja jag e   som en urvriden disktrasa nuförtiden tycker jag.. Ingen som helst energi verkar jag kunna uppbringa..fattar inte detta..Sambon tittar bara rart på mig o mumlar nåt om att jag nog fortfarande har en infektion i kroppen.. O det e nog så..eller om det e pumpen min som bråkar..för jag blir andfådd av det minsta lilla..orkar knappt  ens mina dagliga promenader..  Nå nå..det går väl över..  Nångång..engelsson får ge sig till tåls helt enkelt o puttra runt i lagoma fart tills orken hinner ikapp mig.....
Idag har jag ändå försökt att aktivera mig..varit på en liten promenad med en god vän o fikat o pratat o skrattat en stund.. Det var skönt att komma hemifrån o skönt att återvända hem efteråt..
Efter en vilostund så har jag nu svept ihop en kålpudding som står i ugnen o förgyller tillvaron..
engelsson sitter vid sitt köksbord o kikar ut på eftermiddagen..o tycker nog den ser rätt kall o ruggig ut..nog inget väder att vara i skogen i..intalar jag mig i allafall
Jag har suttit o funderat på vårt lilla matrum..av någon helt obegriplig anledning så målade de förra ägarna väggarna i matt grått och mörkrött.. Väldigt dova färger som  äter upp minsta gnutta solljus som dristar sig in..  Här e det alltid en konstig stämning..trist o tryckande.. Inne i köksdelen har vi tapetserat om..o det blev riktigt bra..så nu får vi hitta nåt som matchar någorlunda in hit..  Vill nog ändå inte ha samma tapet i båda rummen..  Nå det e ju ett angenämt problem..så till helgen far vi nog på tapetjakt sambon o jag...
.
.
Taklöken blommade än såg jag idag..så här vacker var den i somras.. Men nu går den snart till vila.. Usch engelsson e inte färdig för höst o vinter än...jag vill ha sommar igen..värme o sol..  Ute mörknar det nu..alldeles grått disigt e det.. E det bara jag som tycker denna sommaren smet undan på något sätt..inget har man hunnit med..den bara rann undan..   ...Näääääee nu ska jag be sambon tända en brasa..koka lite te..o krypa upp i soffan med en filt..  Ha en bra kväll alla fina..


Postat av: MissStorm

Publicerad 2011-09-21 22:56:13

Sommaren går alltid över för fort! Men snart är det jul och det är ju också en härlig tid... Och det låter rätt tevligt med filt och te vid en brasa också.

Hoppas din ork snart är tillbaka!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-09-21 23:00:35

Sommar? Vilken sommar? ;) Jo, den susade förbi en valdans fart och allt för mycket av den regnade bort.



Tycker nog att goa engelsson ska vara rädd om sig och blir det inte snart bättre, så ring en snäll doktor.



Själv har jag varit på en cykeltur med yngstadottern i små regnet. Vad gör man inte för sina älsklingar? Men min ena höft gjorde sig påmind om att den finns där och jag fasar för att de ska börja sätta stopp i min tillvaro snart igen?



Ha det så skönt i brasans värmande sken, vännen.

Kramisar i massor! <3

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-21 23:21:13

Det är ju bra att du kommer ut lite i alla fall. Att skratta en stund är aldrig fel. Det vet du väl att skratt förlänger både liv och käft.....:-) Här har ryggen lugnat ner sig lite. Jag har tagit det väldigt lugnt och faktiskt ätit mina värktabletter som jag annars inte vill ta. Hoppas du piggnar på dig så småningom i alla fall. Kramar om lite försiktigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej