Hej på er...

Publicerad 2011-09-19 17:51:32 i Allmänt,

hur har ni haft det..denna i allafall i Blekinge..fantastiska septemberdag.. Solen har lyst av och an o det har varit milt o ljummet väder.. Sånt där perfekt septemberväder..
.
Jag har lekt lite med bilder här i min ensamhet..sambon har varit ute på egna äventyr o inhandlat ny bilstereo..nån fullständigt spejsad historia som engelsson troligtvis inte ens vågar peta på....
.
.
I förmiddags så dristade vi oss ut en liten runda till ett skogsområde strax utanför byn.. Där e det relativt lätt-tassat för engelssons leder så jag trodde jag skulle klara det..
Ja ni ser ju..bara mjuka mossmattor överallt o inte mycket ris eller sly nånstans..o en himlans massa fina stenar utplacerade överallt man kan slå sig ner på när orken tryter..
O där satt engelsson mesta tiden får jag nog erkänna..energin fanns inte o värken regerade fortfarande envist..
Ja det gick ingen nöd på engelsson där på stenen..kamerorna o matsäcken inom räckhåll så hade jag det riktigt mysigt där jag satt ..
Nån längre stund var vi inte ute o när vi kom hem så kollapsade engelsson o sov en timme..o det var välbehövligt kan jag lova..
.
.
Så imorgon får jag helt enkelt o simpelt hålla mig hemma..  Annars så vet man inte hur värken utvecklar sig...
Lite svampbilder efterlyste aprilsus..  O det ska hon få..men jag förbarmar mig över er som e trötta på dem o lägger dem längst ner i inlägget..så ni som inte vill se mer svamp..till er säger jag hehej..o ha en riktigt bra måndagskväll..kram på er
Denna bilden e tagen med nya kameran.. O visst e det jättesmart med den vinklingsbara skärmen..men det e ett trixande o få motivet i bild.. Haha..som jag fick vrida o vända o greja innan det blev en bild..
Inte underligt att denna kremlan höll på o "ta slut" en hungrig snigel som smaskade så det nästan hördes..
Här hittade jag en liten akrobat under svampen..
Svampar kan verkligen vara underliga..
Inte mycket kvar av denna fransiga historia..
En liten  taggig "Globen" mittiskogen...
O den här..om inte han har attityd..så har ingen svamp det..ler
Nehe..nu får det räcka för denna gången..jag måste upp ur stolen med omedelbar verkan o röra på mig..kram på er..


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-19 20:43:01

Min rygg vill inte idag. Jag blir så trött på denna kropp. Antar du känner det likadant. Inte ens vila och Tradolan har hjälpt. Skit också.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-09-19 21:36:49

Hej! Du stackars ledbrutna värkande människa, det är inte roligt, fy bubblan! Tror jag har det skapligt med min värk ändå, för tillfället har jag mest besvär med vänster axel där jag fått en inflammation av svampkorgbärandet...självförvållat med andra ord. Din fina kamera ser jag på bild här också, det är inget för mig för jag orkar inte släpa med den när jag går. Därför har jag en mycket mindre fickmodell som alltid är med. Men visst, i den bästa av världar skulle man ju ha bäggedera, hihi

Hoppas nu att du mår lite bättre snart igen, min värk blir visserligen värre när det är dragigt och fuktigt men på vintern mår jag mycket bättre.

Kram!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-09-19 22:58:51

Wow, vilka härliga bilder! Tack för att du tänkte på mig. :) Faktum är att man ser ju mycket bättre och flera detaljer på dina foton än man gör när man traskar runt i skogen. Jag har ju inte en sucka att ta likvärdiga bilder med min vanliga lilla digitalkamera. Skulle kanske kunna få låna Julias systemkamera, men den känns så stor och inte vet jag ju hur man ska använda den? Jag njuta så gärna av dina bilder istället.



Tycker verkligen syn om dig och värken som sätter käppar i hjulet. Själv njuter jag av en rellativ värkfri kropp just nu och det känns så skönt efter allt ont som varit sen början av augusti. Problemet är att jag känner att mycket har blivit ogjort under den här tiden och nu vill jag både njuta av fristen och utnyttja den till att göra nytta innan det är dags för nästa omgång. Börjar jag röja här hemma, så ökar ju risken att värken är tillbaka lika fort. Fönsterna måste jag ta innan det blir för kallt, för sen klara inte mina fingar av det.



Krya på dig så gott det nu går, vännen och tack för svampbilderna. Kramis!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-09-20 06:27:21

Morning mitt i underbara skåneskogen! Såå fina foton! Och skog! Här är det mest urskog...

Jag börjar jobba idag...mår bättre även om hostan är en evig följeslagare!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Gardenhouse

Publicerad 2011-09-20 13:51:05

Så mycket fina svampar och natur bilder du visar! Och läkare skåpet var ju för läckert, det är roligt med möbler och ting som inte finns i var mans hem.

Vila och ta det lugnt framför brasan i den fina öppnaspisen nu tills kroppen är på G igen ;)

Kram Sussi

Postat av: Sylvia

Publicerad 2011-09-20 18:26:54

Åh, så proffsig du är med kameran. Så underbara svampbilder och så många sorter du hittat i den vackra trollskogen.

Krya på dig och var riktigt rädd om dig.

Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej