Räkna de lyckliga stunderna blott....

Publicerad 2011-09-29 20:01:12 i Allmänt,

ja det övar sig engelsson sig i..att bejaka livet o allt som e bra i det o   inte fundera eller dröja sig kvar i allt det dåliga som bara drar ner en..
O vet ni vad..det går alldeles förbaskat bra.....
Det har varit kanonfint väder..solen har mer eller mindra gassat över engelssons leverne i flera dagar nu.. Jag o sambon har gått skogsrundor...umgåtts med goda vänner o planerat inför stundande helg..
.
Fredagen ska vi ha hand om lille barnbarnet  eftersom hans mamma ska sitta och göra prov hela dagen.. Hon pluggar duktiga tjejen..läkarutbildningen e snart inom räckhåll för henne..bara lite kvar på gymnasienivå.. Jag e helt otroligt imponerad över den tjejen.. Bara för några år sedan var hon en rätt nybliven mamma som pga en plötslig ryggmärgsblödning hamnade i rullstol.. Något av det hemskaske engelsson någonsin upplevt i sitt mammaliv..
.
Därifrån har hon kämpat sig på fötter..fortsatt sin utbildning skrivit 2,0 på högskoleprovet o e därmed garanterad en plats på läkarlinjen.. Nu pluggar hon trots sin graviditet och kroniska smärtor  för att bli klar på gymnasiet.. engelssons mammahjärta e fyllt av kärlek till min kämpe..  Jag har fantastiskt fina ungar..alla fyra..  Begåvade..konstnärliga fina ungdomar..kärleksfulla individer..som jag e oerhört stolt över
.
.
Idag var jag o sambon ute på en liten runda nära byn..två korgar med svamp..ca 5 liter..blev fångsten idag..  Hösten tassar framåt därute..löven börjar om inte rassla ner så smått singla ner i allafall..  Det e  svårare att se svampen i bokskogarna nu...eftersom det ligger så mycket löv på marken ..i barrskogarna går det fortfarande bra o det var i en sådan vi traskade runt idag..
Vid vägen växte några  bokar som jag fotade...
En destroying Angel..vit flugsvamp...
engelssons gamle vän flyter ännu..fast bara nätt o jämt..
Nu sitter engelsson i sitt soffhörn o myser över denna dagen..som avslutades med kalops o en långpromenad med de yngsta döttrarna.. Jätteskönt o friskt var det ute..
Imorgon som sagt barnbarnspassning..han o jag ska ner på byn o fika med en av mina goda vänner..  På lördag ska engelsson på tjejkväll..mysigt ....O söndagen får bli vilodag..
Nu ska jag se vad ni sysslat med..kram


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-29 22:38:57

Vad härligt att du kan se så positivt på saker och ting. Positivt tänkande tror jag är den bästa medicinen för det mesta. Försöker själv bejaka den så mycket som möjligt.



Vilken kämpe till tjej du har. Jag minns själv när dottern skulle plugga upp sina betyg inför högskoleprovet. Hon ringde och grät och skrek att hon inte fattade någonting och att hon var dum i huvudet. Då gällde det att berätta att dum var hon absolut inte. Nu har hon varit färdig socionom i snart tre år, med fast tjänst och flera extrakurser i ryggen som arbetsgivaren kriminalvården ansett att hon är värd. Visst blir man stolt.



Jag är ju också så stolt över sonen som i hela sitt liv fått slagits underifrån och ändå lyckats så bra som möjligt utifrån hans förutsättningar. Kram

Postat av: strömma

Publicerad 2011-09-30 00:18:05

Vilken fantastisk familj ni är och din dotter har säkert sitt goda "gry" från dig. Fantastisk kvinna som kämpar så med allt.

Då var jag inte helt ute och cyklade när jag fattade lite om ert boende. När det fungerar så bra så måste det ju vara det bästa av allt. Förr i tiden så bodde ju generationerna nära varandra och vilken kunskap som fördes vidare då och enorm trygghet för barnen.



Nuförtiden tycker jag unga som bildar familj är ofta så rådvilla i så mycket i familjelivet och med sina barn.



Maträtten var så god och vi åt av den idag också och den var nästan godare då. Sen kan man nog variera med grönsakerna också..tex. broccoli eller vad man nu har hemma. Det som gjorde smaken var kantarellerna med grädden och kryddorna..även stekskyn efter kycklingen som jag hällde över.



kram

Postat av: eva

Publicerad 2011-09-30 07:48:46

Godmorgon min goa vän .är så kul att få följa eran resa och får vara med om den du har en helt underbar familj och barnbarn och alltid gästvänlig och omtänksama kram på er alla <3

Postat av: Janne

Publicerad 2011-09-30 09:09:33

Hej! Det gäller att försöka ta fram det positiva fastän det kan vara svårt ibland. Ha en fin dag !

Postat av: Hebbe

Publicerad 2011-09-30 13:47:42

Hej,,ja visst är det bättre att se positivt på saker och ting,,förstår att du värnar om dina nära och kära(där är vi rätt lika).Jag är sen 2 dagar tillbaka nere i Vreta och passar mina två barnbarn,,så vi Snoozar en hel del,,Fina bilder har du,,vad har du för utrustning som du fotar med??.Haé Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej