Vilken fantastisk helg ..

Publicerad 2011-09-25 20:09:17 i Allmänt,

engelsson har haft.. Bara idel mysigheter o fantastiska intryck.. Mycket vila o god mat..jag kan inte önska mig en bättre helg.   Vädret har verkligen varit helt underbart fint..o de lovar lika fint väder nu i veckan...   Tänk o vi får en kanonhöst..Det tycker jag verkligen vi kan vara värda allihop efter denna värdelösa sommar..
Idag så åkte jag o sambon till Karlshamn..jag köpte en Mariskål från Marimekko via en loppissajt o den fanns i stan.. Efter att vi hämtat upp skålen så åkte vi ner till hamnen för att fota lite..  O hamnade mitt i en dimbank som precis höll på att lätta över havet..så fabulöst vackert det var..
,
.
Kastellet syntes knappt i dimman...
.
Från Karlshamn så körde vi så sakteliga på småvägar hemåt....
.
Ett litet samhälle en bit utanför Karlshamn heter Elleholm..ett väldigt pittoreskt ställe där Mörrumsån delar sig o flyter via två fåror genom samhället..
I Elleholm finns en kyrka som har en fantastiskt fin park utanför..  Där strosade jag runt en stund bland majestätiska ekar o kastanjeträn..
.
Väl hemma så fixade vi mat o herrarna bankade vidare på vinden..det går fort framåt däruppe nu..så skönt..
.
Veckan som kommer vet engelsson inte mer om än att hon ska passa barnbarn hela tisdagen då ungfolket ska iväg på ultraljud..Ända ner till Malmö ska de åka på ett sk könsultraljud..  Så från o med tisdag så kommer vi att veta om det e en kille eller tjej..det nya lilla barnbarnet som väntas i januari--
Det kan ju vara praktiskt med tanke på att vi har en miljon plagg till en liten pojke men inte mycket i rosa eller med rysch o pysch.. engelsson hade tänkt sy sängkläder..o det kan ju vara mysigt att veta könet då..så man kan köpa tyg därefter.. Sen e ju hela familjen ruskigt nyfikna oxå..sådeså..
Nu har  jag avverkat halva min bloggpromenad hos er..så andra halvan ska jag ge mig i kast med nu..jag önskar er en trevlig kväll..kram på er


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-09-25 21:25:00

Härligt att höra att du mår så pass bra igen och bilderna är som vanligt underbara. Märks att en viss engelsson blivit kompis med sin nya kamera nu. ;) Kanske jag ska våga mig på Julias kamera någon gång? Hennes foto intresse har dalat sedan hon hoppade av media klassen. Nu är det sång och musik för hela slanten och det är även jag glad för. Alla år hon gått i musikklass tidigare har hon ju nytta och glädje utav nu igen och det märks att hon saknat att få sjunga på riktigt och inte bara här hemma. :)



Vad spännande med ultraljudet och att få reda på vad det blir. Jag gjorde det när jag väntade Julia och det förtar ju inte spänningen på något vis, men med Mathilda avstod jag. Det räckte att få pröva på det en gång. Min son och svärdotter tog också reda på lille Mios kön och det kändes som han redan var en i familjen så fort de bestämt hans namn. Det är både roligt och praktisk att veta "vem" man väntar på. :)



Massor av kramisar!

Postat av: Svenne

Publicerad 2011-09-25 21:35:27

Fina bilder. Jag har själv bott i Karlshamn under 5år under min barndom. Det jag minns allra bäst är konstigt nog markastugylet uppe i Prästslätten där jag metade min första abbore.



Kastellet har jag även fina minnen ifrån, och båtturen ut där var alltid spännande. Jag minns även när vintrarna var bistra i början av åttiotalet så man kunde köra bil ut på isen dit.

Postat av: strömma

Publicerad 2011-09-25 22:44:04

Dina bilder är så otroligt fina..som dom vackraste tavlor. Mysigt att göra utflykter i ens egna nejder. Oftast blir man ju hemmablind.



30 kg kantareller plockade killarna. Några kilo är redan sålda och givetvis köper jag också :-)

Postat av: Gardenhouse

Publicerad 2011-09-25 23:16:01

Så vackra bilder från er tripp! Det är nästan som att få vara med lite;)

Så spännande det blir på tisdag...

Jag ska bli farmor igen i maj.

Ha en skön och bra vecka!

Kram Sussi

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-09-26 06:12:08

En lisa för själen är det att komma in här...så underbart vackra foton!!!!!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej