Det här med o blogga

Publicerad 2012-04-17 14:41:59 i Allmänt,

ja det e nog engelsson hjärtligt trött på för tillfället..  Jag orkar inte ens logga in dagligen längre.. Det e som om det inte ger mig något längre.. Mina allra käraste bloggvänner har jag på facebook..o kan där ha kontakt samt kolla upp deras göranden o låtanden..  Så jag behöver inte ens gå bloggpromenadwr för o vara uppdaterad om vad som sker i deras liv.. Lite känns det som om många bloggar går på sparlåga just nu..  När jag loggar in o kollar besöksfrekvensen så ser jag ju att jag har över tjugo besök dagliigen..ibland mer..så uppenbarligen har jag läsare..eller vad jag har.. Jag får lika kommentaer som jag lämnar känns det som..folk kikar in men säger inget..o det gör väl oxå att motivationen att skriva sjunker.. Nu vet jag ju att det e ett givande och tagande..jag orkar inte kommentera hos folk jag heller..
.
.Nå saknar jag det då? det intensiva bloggandet..både ja och nej.. Jag kan sakna vissa av er som jag inte har på facebook.. Vissa gamla bloggvänner saknar jag..som lagt ner sina bloggar för länge sedan..
.
.
Så nu siter jag här o funderar..ska jag sluta blogga..ska jag radera min blogg..ska jag starta upp på nytt i en anna form kanske..ev en ren fotoblogg.. Jag tror nog inte jag vill radera den..även om jag hållt fingret över den knappen många gånger när jag mått som sämst av anonyma kommentarer o annat..  Men jag tror ändå jag vill ha den kvar..den e som en dagbok..över både gott o ont..ibland går jag tillbaka i tiden o kikar på bilderna o läser mina tankar o era kommentarer..o minns..
.
Så bloggen som sådan ska nog få vara kvar..men engelsson kommer troligtvis inte o vara kvar här mer..  Utan jag bloggar nog vidare nån annanstans..på ett annat vis..om jag nu bloggar alls.. Men troligtvis blir det en fotoblogg..för jag känner hur det intresset bara ökar hos mig.. Jag har en massa ideer om vinklar o ljus o annat som jag vill börja experimenera med så sakteliga..
.
Så jag säger farväl o tack för den här tiden..  Vi kanske ses igen..nån annastans i bloggvärlden..o vissa av er..ja er lämnar jag så hjärtinnerligt gärna kvar här..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-04-17 21:01:09

Nu blir jag lite ledsen, även om vi är vänner på FB. Jag kikar visserligen in på FB nästan dagligen och en och annan kommentar händer väl att jag lämnar efter mig eller ett tryck på någons gilla knapp, men inte mycket mer än så. Jag är inte så aktiv när det gäller de egna statusarna, de kan gå långt mellan gångerna...



Mina första bloggvänner har lagt sina bloggar på hyllan och även om vi är vänner på FB, så är kontakten mellan oss långt ifrån den samma som vi hade när de fortfarande bloggade. Själv tycker jag bloggandet ger mig så mycket mer än FB, men vi är ju alla olika och jag har ju varit förskonad från elaka anonyma kommentarer.



Jag hoppas att vi ändå ska kunna hålla kontakten på FB och skulle jag ge mig ner åt dina trakter så skulle det vara väldigt roligt om vi kunde ses. Om du ger dig av på tur upp till småland, så är du alltid välkommen att hälsa på hos mig.



Om du blir så att du startar en ny foto blogg, så hoppas jag du hojtar till. Jag älskar ju dina vackra bilder! ♥



Beslutet är ditt och jag vet ju att det har varit motigt med bloggandet ibland, så jag förstår dig. Jag skulle inte heller fortsätta att blogga om det inte var kul eller gav mig något. Tack för alla dina goa kommentarer på min blogg genom tiden vi följt varandra och för alla dina egna härliga inlägg, både med och utan foton. Kommer att sakna din blogg, det är ett som är säkert, men du finns ju tack och lov kvar på FB. :)



Skickar iväg oändligt många kramisar en sista gång till den här bloggen. Men skulle du ångra dig, så kommer jag tillbaka.... ♥♥♥



//Sussi

Postat av: Janne

Publicerad 2012-04-23 08:40:17

Hej! Näääääääääääääääääää sluta inte Engelsson för då kan jag ju inte retas med dig vet ja !!!!!!!!!!!!!!! Henriksson Gapskrattar åt Engelssons tokerier med att sluta blogga. Galenpanna där !! LER !

Postat av: Janne

Publicerad 2012-04-24 11:34:47

Hej! Sätter mig med ett glas Pepsi och en Chokladboll i Engelssons solfyllda bloggbakrund och bara lysnar på fåglarna och tystnaden. Mmmmmmmmmmmmmmmm !!!!!!!!!!!

Postat av: ingrid

Publicerad 2012-04-24 12:51:14

Tur jag har dig på facebook då... men kommer allt titta in ibland utifallatt du ändrar dig eller så..

Postat av: Svenne

Publicerad 2012-04-24 17:03:23

Ett tag sedan jag tittade in. Synd att du funderar på att stänga den/sluta blogga här, då jag fick ut mycket nöjje av den.



Men vi ses ju på "fajjan" :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej