Vilken mysig valborg vi haft..

Publicerad 2012-04-30 22:21:17 i Allmänt,

Även om vi helt struntade i valborgselden.. Vi valde att vara hemma istället.. Men den var väldigt vacker..det har jag sett otaliga bevis på. Folk har nämligen lagt upp bilder i parti o minut på facebook på nämnda eld..så den har jag sett ur alla tänkbara vinklar..  Naturligtvis är det inte samma sak som att se den på riktigt..men det duger gott åt mig..
.
Jag o käre maken har haft det bra i våra soffhörn.. Tidigare åt vi kvällsmat tillsammans allihop..ja inte Isabelle då som drog på egna äventyr..de skulle ha grillkväll. Men vi andra åt en gratäng som var riktigt god..vi hade pasta och köttfärssås kvar i kylen.. Så jag fyllde en ugnsform med pasta o sås o den andra med broccoli morötter o sparris o sås..sen ost ovanpå bägge formarna  o in i ugnen. Mumsigt..
.
I förmiddags så var vi i Karlshamn en runda,,handlade blomjord o annat viktigt..träffade en god vän o fikade sen vid Näsviken.. Jag prövade mitt teleobjektiv för första gången..o zoomade in på svanarna...måste säga att jag är mer än nöjd med objektivet..
.
.
Lite ovan är jag med att jobba med det..så jag missade en bit av svanen..hihi..
.
Sen har jag lekt lite i ett bildprogram med diverse bilder..riktigt roligt måste jag säga..
.
.
.
.
.
.
Makens bild..omgjort.
.
Åter makens bild.
.
.
Dett är otroligt kul..jag bara älskar en del av de här effekterna..
.
Nog om detta..jag hoppas ni haft en bra valborg..kram o gonatt


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-05-02 12:55:10

Jag klarar mig också bra utan vår eld, men trots det fick jag en glimt av en liten sådan.



Underbara bilder som vanligt. Ditt teleobjektiv hade jag behövt när jag fotade några 4 benta på en äng, som jag trodde var vanliga kor, men som visa sig vara älgar. ;) Vad är det för ett roligt bildprogram du använder dig utav?



Ha en fortsatt bra vecka, vännen. Förhoppningsvis solig och fin... Kramis!

Postat av: ingrid

Publicerad 2012-05-04 17:43:42

Kul med foto som hobby!! Har i och för sig bara en liten Ixus kamera, men den duger gott. Har svårt hantera större/tyngre med min dåliga arm. :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej