engelsson vill hem..

Publicerad 2012-02-14 19:07:30 i Allmänt,

till Finland igen.. Ja jisses en sån hemlängtan som river runt i bröstet just nu..  Även om jag vet att jag förmodligen aldrig klarat en vinter i finska lappland så längtar jag.. Fast i ärlighetens namn så längtar jag väl efter sommaren..efter midnattssolen efter ängar och flodstränder fyllda med sommarblommor... efter raden av blånande fjäll i fjärran..efter skogstigar.... de många sjöarna..myrarna..korpen o renflockarna..älgen som stolpar över skogstigen..lavskrikan som busar runt..efter blåbär hjortron o lingon..torkat renkött grovt rågbröd..finsk salami..o LAKRITS jisses för riktig lakrits..karelska piroger..syrrans rieska..knirket från kammmargolvet  som alltid avslöjade en när man försökte smyga ut..morgondimmorna som steg från vattnet o bäddade in rallarrosorna i backen ner mot ån..spraket från brasan i bastun..doften av björkkvastarna som hänger på bastuväggen..det iskalla brunnsvattnet.. Ja uscha vad jag vill hem..
Ängsblommor i mammas gamla keramikvas..
,
Gårdsgungan
.
.
En bild tagen uppe på kalfjället
.
.
Vyer från svenska lappland..tagna uppe på dundret
.
.
Bastun med tillhörande vedbod
.
.
Mammas rosor
.
.
Ja..hem...


Postat av: Cicki

Publicerad 2012-02-14 20:49:19

Jag förstår precis vad du menar. Ibland kan jag också få en sådan där fruktansvärd hemlängtan. Till Sundsvall blir det min längtan går till.

Postat av: eva

Publicerad 2012-02-15 07:40:45

Ja det kan vara tufft ibland jag har åxo en hemlängtan till vackra småland skickar med styrke kramar till oss som har hemlängtan kramis

Postat av: eva

Publicerad 2012-02-15 07:46:41

Ja det kan vara tufft ibland jag har åxo hemlängtan till vackra småland jag skickar med en styrke kram till alla oss som har hemlängtan kramis

Postat av: eva

Publicerad 2012-02-15 07:48:42

kram kram kram

Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-02-15 11:41:41

Med den beskrivningen börjar ju t o m en annan att längta, trots att jag aldrig upplevt fjällvärden som du beskriver med sådan kärlek. ♥



Kramisar!

Postat av: Janne

Publicerad 2012-02-16 06:24:54

Hej! Jag tror det är många som längtar till våren värmen och ljuset nu. Det gör vi med. Ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej